سرپرست اداره صنعت،معدن طبس گفت:۲ شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز سرمایه گذاری گرفتند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛زارع نیا سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت:2 شرکت سرمایه گذار در صنایع جوار ریلی طبس مجوز سرمایه گذاری گرفتند.

وی افزود:2 شرکت با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومانی برای واحد تعمیرات، بازسازی و نوسازی لوکوموتیو و واگن راه آهن شرق کشور مجوز تأسیس گرفتند.

زارع نیا  گفت: یکی از این شرکت های طرف قرارداد در واحد تعمیرات، بازسازی و نوسازی لوکوموتیو با حجم سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان برای 150 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

 سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس افزود: شرکت دیگر نیز در زمینه بازسازی و نوسازی واگن با سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان  و اشتغال مستقیم برای 75 نفر در طبس فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در صورت فعالیت این دو شرکت افقی برای توسعه صنایع جوار ریلی ایجاد خواهد شد و به موازات آن می توان واحدهای ساخت قطعات و تجهیزات احداث شود.

زارع نیا گرفتن مجوز تأسیس را اولین مرحله آغاز یک سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: گام بعدی أخذ و جانمایی زمین است که جانمایی در مجاورت مرکز راه آهن با توجه به ارتباط این مرکز با خطوط اصلی و خطوط فرعی ریلی است که موافقت های اولیه آن در خصوص واگذاری زمین در مجاورت راه آهن شرق کشور انجام شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت : با توجه به وجود اداره کل راه آهن شرق در طبس، تنوع مواد معدنی از فلزی و غیر فلزی و نقل و انتقال بار از منطقه راه آهن شرق، وجود 76 درصد معادن زغالسنگ کشور در طبس، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و صنایع فرآوری مرتبط و همچنین مقرون به صرفه بودن استفاده از ناوگان ریلی در حمل و نقل بارهای معدنی، فعالیت صنایع جوار ریلی در طبس را توجیه پذیر می کند.

راه آهن شرق دارای بزرگترین شبکه ریلی کشور و در استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد است و اکنون رتبه سوم بارگیری را در کشور دارد.

انتهای پیام/غ

راه آهن شرق دارای بزرگترین شبکه ریلی کشور

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار