دندان‌پزشکی در بخش دانشگاهی پیشرفتی نکرده استطرح توسعه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
 
 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه طرح توسعه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این نکته که این دانشکده می‌تواند نقش‌آفرینی بیشتری در ارتقای حرفه دندان‌پزشکی داشته باشد، گفت: متاسفانه دندان‌پزشکی در مراکز آموزشی ما آن میزان که در بخش خصوصی پیشرفت کرده، در بخش دانشگاهی پیشرفت نکرده است.
 
وی تصریح کرد:در پزشکی برخلاف دندان‌پزشکی، بیشترین نوآوری‌ها در بخش دانشگاهی رخ می‌دهد و این در حالی است که پزشکی به‌ آزمایشگاه وابسته و به‌بخش‌های مختلف درمان، اتاق عمل و ژنتیک نیازمند است، بنابراین جا دارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد رویکردی متفاوتی اتخاذ کند.
 
وزیر بهداشت خطاب به‌مسؤولان دانشکده گفت: اقتصاد دانشگاه را اصلاح کنید، چراکه این امر شدنی است، باید این دانشکده را به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی اداره کنید، البته تدریس و آموزش را مد نظر قرار دهید، اما نباید از ظرفیت اقتصادی غافل شوید.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به‌این نکته که شرکت‌ها باید پای کار بیایند، افزود: چنانچه این‌گونه عمل کنیم، ارتقای خدمات رخ می‌دهد، بنابراین اول باید اقتصاد را در این مرکز مورد توجه قرار داد و پس از آن ارتباط گیری با بیرون نباید فراموش شود.

وی بر داشتن ارتباطات بین‌المللی تاکید و تصریح کرد:امروز دنیا تنها در آمریکا و اروپا خلاصه نمی‌شود، شما به‌قدری فرصت در اختیار دارید که نیاز نیست تنها به‌اروپا توجه کنید، ممکن است آنچه که در چین و ترکیه می‌آموزید در آمریکا و اروپا به‌دست نیاورید.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مشهد استعداد بسیاری برای رفع نیاز آنچه که از خارج وارد می‌کنیم دارد،تصریح کرد: اما راه رسیدن به‌این امر این است که بنگاه اقتصادی قوی ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند بهترین ضامن برای تولید کننده باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: اینکه نسبت دانشگاهی با بخش خصوصی در بخش دندان‌پزشکی رعایت نشده، خودمان مقصر هستیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

اقتصاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید اصلاح شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.