در راستای تامین سلامت و افزایش ضریب بهداشت در جمعیت دامی، بیش از ۲۷ هزار فعالیت درمانگاهی در جمعیت دامی مشهد انجام شد.

انجام بیش از ۲۷ هزار فعالیت درمانگاهی در جمعیت دامی مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امید نقیبی معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: تامین سلامت و ارتقای ضریب بهداشتی در جمعیت دامی به منظور کنترل بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که لازمه حفظ بهداشت عمومی و سلامت جامعه انسانی است همواره از اصلی‌ترین سیاست‌ها و دغدغه‌های دامپزشکی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در راستای تامین سلامت و افزایش ضریب بهداشتی جمعیت دامی شهرستان، ۲۷ هزار و ۳۲۷ عملیات درمانگاهی در بخش‌های درمانی دامپزشکی انجام پذیرفته است، افزود: ۳ هزار و ۱۱ مورد کالبدگشایی دام و طیور به همراه ۲۱۸ عملیات جراحی دام بزرگ و کوچک انجام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: معاینه، تشخیص و درمان بیماری دام یک امر تخصصی و مستلزم طی مراحل مختلفی از جمله توجه به علائم ظاهری دام، خونگیری و انجام آزمایشات می‌باشد که در صورت لزوم کالبدگشایی و انجام عمل جراحی را نیز شامل می‌شود.

معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در ادامه به مراجعه ۴ هزار و ۲۷۴ ارباب رجوع در این مدت اشاره کرد و اظهار داشت: قریب به ۴ میلیون و ۳۲۲ هزار معالجه درمانی دام و طیور در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام//ف. ح
 

معاینه، تشخیص و درمان بیماری دام یک امر تخصصی ست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.