در روز "جمعه سیاه" سال 2018 کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ BlackFriday2018 این عبارت را در صدر ترندهای توئیتر جای دادند.

بلک فرایدیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی (Black Friday) آخرین جمعه ماه نوامبر، روز شروع خرید کریسمس و فردای روز شکرگزاری در ایالات متحده است. با وجود اینکه جمعه سیاه یک روز تعطیل نیست، ولی در این روز مردم به آغاز خرید برای جشن کریسمس و سال نو می‌پردازند. از‌ سال ١٩٥٢ به بعد این روز به‌ عنوان یکی از مهمترین روزهای خرید و فروش در سراسر جهان شکل گرفت.

برای مردم آمریکا خرید در این روز یک سنت قدیمی است و از اهمیت بالایی برخوردار است. در این روز، اکثر شرکت‌ها به کارکنان خود اجازه می‌دهند که در مرخصی باشند و در بزرگترین حراجی دنیا، به خرید سال نو مشغول شوند.

در این جمعه مردم کشورهای مختلف به‌ خصوص آمریکا می‌توانند اجناس گوناگون را با تخفیف‌های استثنایی بخرند و در فروشگاه‌های محبوب ٧٠ تا ٩٠ ‌درصد تخفیف هم دیده می‌شود. صف‌های طولانی و یا حتی شب‌خوابی پشت در فروشگاه‌ها و پس از آن هجوم مردم به فروشگاه برای برداشتن کالای دلخواه‌شان از سوژه‌های داغ فضای مجازی در این روز است.

این شکل از خرید از سال ۹۴ در ایران نیز رواج یافت که با سودجویی برخی فروشگاه‌ها همراه بود و به همین دلیل بسیاری از کاربران توییتر نوشتند این «جمعه‌ی سیاه» نیست بلکه «بازار سیاه» است.

امروز که روز "جمعه سیاه" سال 2018 بود، کاربران هشتگ BlackFriday2018 را داغ کردند، تا جایی که به ترند اول توئیتر شد.

هشتگ

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار