پرورش دهندگان گل وگیاه زینتی و آپارتمانی شهرستان عباس آباد با صادرات به عراق ۷۵ هزار دلار درآمد کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران از تدوین سند توسعه در بخش گل و گیاه به‎عنوان یکی از هفت محصول اقتصادی و راهبردی استان خبرداد و گفت: ۸۰ درصد گل و گیاه استان به سایراستان‌ها صادر می‌شود.

وی با ااشاره به تولید سالانه ۴۰۰ میلیون واحد گل و گیاه در استان افزود: براساس برنامه ششم توسعه تولید گل و گیاه دراستان به ۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران به صادرات گل و گیاه زینتی از عباس آباد اشاره کرد و گفت: یک کانتینر شامل ۲ هزار درختچه کاج، کاکتوس، ترون وگل‌های تزیینی آپارتمانی به ارزش ۷۵ هزار دلار از این شهرستان به کشور عراق صادر شد.

شهیدی فر افزود: شهرستان عباس‌آباد با دارا بودن ۵۴ هکتار گلخانه جهت پرورش گل و گیاه آپارتمانی و ۱۰۹ هکتار فضای باز تولیدی درخت و درختچه زینتی، ازمناطق مهم تولید گل و گیاه استان مازندران است .

وی گفت: هزار و ۲۰ بهره بردار در حال حاضر در زمینه پرورش و تولید گل و گیاه در مناطق کلاراباد، سلمانشهر و عباس آباد مشغول به فعالیت هستند.

مصرف گل در دنیا ۲۰۰ شاخه و در ایران ۱۰ شاخه در سال است که ارزش اقتصادی صادرات گل ایران ۲۴ میلیون دلار و در دنیا ۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/آ

صادرات گل و گیاه از مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.