عضو شورای شهر شیراز گفت: دست از سنگ اندازی و اشکال تراشی برای توقف سد تنگ سرخ بردارید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نوذر امامی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر شیراز، گفت: با توجه به اینکه ۱۷ سال از زمان تأیید طرح سد تنگه سرخ و آغاز مطالعات ژئوپلتیک و ژئوتکنیکی آن می‌گذرد، اما متأسفانه همچنان عده‌ای عواید این طرح را نادیده گرفته و مدام با اشکال تراشی و سنگ اندازی مشکلاتی برای توقف این طرح ایجاد می‌کنند.

وی افزود: از عواید مهم اجرای این سد می‌تواند احیای تالاب‌ها و رودخانه‌ی خشک در مقیاس ۲۷ کیلومتری سطح شهر شیراز باشد که خود می‌تواند به عنوان مهم‌ترین عنصر طراحی شهری پایدار در زیر حوزه‌های زیست محیطی و کاهش آلودگی جزیره‌ای و احیای اکوسیستم‌های پایین دست در خصوص توسعه‌ی پایدار ایفای نقش نماید تا در کنار اجتماع پذیری و اجماع پذیری فضا‌های شهری در جهت پایداری اجتماعی همراه با حوزه‌های پایداری انرژی و پایداری زیست محیطی در سطح شهر بپردازد.

امامی ادامه داد: اگر در طول تاریخ ساخت یک سد و یا پروژه‌ای مشابه بدون مطالعات ژئوتکنیکی و ژئوپلیتیکی و مطالعات پایداری با شکست روبه رو شده است، دلیل بر این نیست که طرح دیگری با مطالعات مثبت و عواید بسیار زیاد با شکست روبه رو خواهد شود.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: اعلام میکنم که ضرورت احداث سد تنگه سرخ به احیای (زیست محیطی، بهداشتی، اقتصادی و گردشگری) شهرشیراز می‌انجامد و حیات را به دریاچه‌ی مهارلو برخواهد گرداند.

امامی اظهار کرد: در صورت بروز سیل به دلیل دست خورده شدن بستر این طرح که پس از اقدام متوقف شده و از بین رفتن پوشش گیاهی آن منطقه متذکر می‌شوم که سیلی با میزان ۵۰ درصد قدرت تخریب سال ۸۰ در شهر شیراز م تواند منجر به ایجاد خسران و ضررو زیان جانی و مالی به میزان تخریب دو برابر آن زمان منجر شود.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: احداث تنگ سرخ تحولی عظیم در زمینه زیست محیطی و شهرسازی در شهر زیبای شیراز ایجاد کرده و در درازای ۲۷ کیلومتر حیاتی تازه به شیراز و باغ‌های قصرالدشت می‌دهد.
انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.