مشاور عالی رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت: مسئله‌ی وحدت و انسجام به یک گفتمان مسلط باید تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حجت السلام والمسلمین یونسی مشاور عالی رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در نخستین همایش ملی مبانی گفتگو و راه کار‌های عملی وحدت اقوام و مذاهب که صبح امروز در دانشگاه ارومیه برگزار شد با اشاره به موضوع اقوام و ادیان گفت:اقوام و ادیان پیش از اینکه جریان عمومی باشد یک جریان نخبه‌ای است و دانشگاه مناسب‌ترین جا برای برگزاری چنین همایش‌ها  است.


وی افزود:همه باید اهتمام کنند تا مسئله وحدت و انسجام به یک گفتمان مسلط تبدیل شود.


حجت الاسلام یونسی اظهار کرد:دو رکن تقویت مشترکات و قبول تفاوت‌ها اگر مورد قبول واقع شود همه‌ی دعوا‌های مذهبی دینی قومی سیاسی قبیله‌ای حل خواهد شد.


مشاور عالی رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت:باید اقوام و ادیان مختلف و همدیگر را به رسمیت شناخته و بپذیریم همانطور که قران هم همه‌ی اقوام را به رسمیت شناخته است.


فیروزی دبیر علمی  همایش ملی مبانی گفتگو و راه کار‌های عملی وحدت اقوام و مذاهب   نیز در این همایش گفت: مقاله‌های ارسال شده در چهار محور تاریخی اجتماعی سیاسی اعتقادی اخلاقی ادبیات و جغرافیا است که در این چهار محور ١٠٣ مقاله ارسال شده که ١٦ مقاله بر اساس رای داوران برای ارائه شفاهی انتخاب شده و ٩٣ مقاله در ارتباط با موضوعات انتخاب شدند که در قالب کمیسیون و نشست‌ها ارائه خواهند شد.


همچنین در این جلسه آقای حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه و آقای پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به وحدت بین اقوام و ادیان استان آذربایجان غربی که سالیان سال در کنار هم با اتحاد و هم دلی زیستند را مثال زدنی عنوان کردند.
انتهای پیام/ح


مشاور رییس جمهور در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.