آذربایجان غربی به سبب همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی، کرد و ترک و ارمنی و آشوری در کنار هم، بهشت اقوام و ادیان ایران نام گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان با هدف تقویت تعامل و همبستگی اقوام و ادیان در استان آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور در این مراسم به نقش تاثیر گذار علما و فرهیختگان در برقراری صلح و آرامش در جامعه گفت: پژوهشگران و فرهیختگان جامعه وظیفه آرامش بخشی و ایجاد صلح در بین قشرهای مختلف جامعه را بر عهده دارند.

وی داعش را نماد بدفهمی و جهل دانست و افزود: در جامعه اسلامی شیعه و سنی اعضای یک خانواده هستند و دشمنان با سوءاستفاده از تنوع قومیت ها و مذاهب در فکر نفاق و تفرقه افکنی است که باید با تقویت همگرایی و همدلی ملی بددلی دشمنان را خنثی کنیم.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اهانت به مقدسات و باورهای دیگران را حرام و تخلف آشکار قانونی عنوان کرد و ادانه داد: اهانت به مقدسات در همه ادیان به ویژه دین مبین اسلام حرام و خلاف قانون است و تکیه بر ارزش ها و باورهای خود باید با حفظ احترام به سایر ادیان واعتقادات همراه باشد چرا که ایمان و اعتقاد به ادیان دیگر نیز جزء ایمان و اعتقاد ماست.

حب نقی رییس دانشگاه ارومیه هم به هم زیستی مسالمت آمیز ادیان و اقوام استان اشاره کرد وگفت: آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام وادیان است که سالیان سال هست که در کمال صلح و صمیمیت در کنار هم زندگی می کنند.

در ادامه این مراسم صالحی، مدیر مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه نیز پژوهش در حوزه فرهنگی، ادبی، تاریخی، دینی و اجتماعی آذربایجان و مطالعه در مورد تعامل ادیان و اقوام منطقه و نقش آنها در تحکیم وحدت را از جمله اهداف مهم راه اندازی این مرکز عنوان کرد.

آذربایجان غربی به سبب همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی، کرد و ترک و ارمنی و آشوری در کنار هم، بهشت اقوام و ادیان ایران نام گرفته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.