رئیس اداره اوقاف مهاباد گفت:۹۵در صد نیات موقوفات مهاباد مربوط به مساجد و امورات مرتبط با آن است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛نشست انجمن یاوران وقف با حضور نخبگان فرهنگی در مهاباد برگزار شد.

حسین مقتدر رئیس اداره اوقاف مهاباد استفاده از همکاری و کمک مردم، هم‌افزایی با ادارات و سازمان‌ها، تعامل با موسسات خیریه و افراد خیر، نخبگان و بویژه فرهنگیان را از جمله اهداف تشکیل انجمن یاوران دانست.

رئیس اداره اوقاف مهاباد راه‌اندازی انجمن‌های یاوران وقف را به کارگیری روش‌های نوین در جلب و جذب مشارکت‌های خیران در ایجاد وقف عنوان و خاطرنشان کرد: انجمن‌های یاوران وقف، فعالیت‌های مالی گسترده‌ای ندارند و به صورت مردمی صرفاً به تشویق و ترغیب آحاد جامعه، برای ترویج وقف‌های جدید می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نیات موقوفات در سطح مهاباد، که ۹۵در صد موقوفات این شهرستان راشامل می‌شود مربوط به مساجد و امورات مرتبط با آن است افزود: باید فرهنگ وقف در بین مردم به درستی تبیین ونهادینه گردد و سعی شود وقفیات را براساس نیاز‌های روز جامعه انجام داد.

رئیس اداره اوقاف مهاباد در این نشست با اشاره به گوشه‌ای از اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش در شهرستان مهاباد و شفاف سازی عملکرداوقاف در حوزه نیات واقفین گفت:: امروزما نیازمند ایجاد وقف‌های جدید درحوزه کمک به دانش آموزان بی بضاعت، کمک به فقرا و ایتام، خیرات ومبرا ت، دارو و درمان بیماران صعب العلاج و معلولان و ... هستیم.

در ادارمه این نشست حاضرین در جلسه نیز ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی این انجمن نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/م

راه اندازی انجمن  یاوران وقف در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.