شهردار دزفول از ممنوعیت فروش بنزین به صورت فله ای در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدعلی دوایی فر، شهردار دزفول در نشست ساماندهی دستفروشان، وانت بارها، دوره گردها و بازار قدیم در سالن جلسات شهرداری این شهرستان گفت: متاسفانه اخیرا مشاهده می شود که عده ای نسبت به فروش فله ای بنزین در کنار خیابان ها اقدام می کنند که این کار سبب به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود.

وی اجرای اقداماتی برای جمع آوری این افراد را الزامی دانست و بیان داشت: خوشبختانه با همکاری مقام قضایی و نیروی انتظامی این کار در حال انجام است.

دوایی فر در خصوص جمع آوری متکدیان سطح شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه تکدی گری طبق قانون جرم محسوب می شود و اکثر متکدیان موجود به صورت سازمان یافته اقدام به این کار می کنند، شهرداری دزفول با توجه به وظیفه ذاتی خود اقدام به جمع آوری این افراد و تحویل آن ها به نیروی انتظامی می کند.

شهردار دزفول اذعان داشت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص ساماندهی دستفروشان در نظر است از طریق جذب پیمانکار اقدام به ثبت و اعطای کد به دستفروشان شود تا از این طریق کنترل و نظارت بهتری بر آن ها صورت گیرد و مشکلاتی نظیر سد معبر و سایر موارد رفع شوند.

محمدعلی دوایی فر اظهار داشت: اقدامات خوبی در اجرای طرح ساماندهی وانت بارهایی که اقدام به دستفروشی می کردند، انجام شد ولی اجرای این طرح نواقص و مشکلاتی داشت که در دوره جدید طرح به صورت کامل و بی نقص اجرا می شود.

وی ادر ادامه گفت: با توجه به شکایت های مکرر مردمی و با استناد به قانون، استفاده فروشندگان دوره گرد از بلندگو و سیستم صوتی ممنوع است و در صورت مشاهده، سیستم صوتی توسط واحد اجراییات شهرداری جمع آوری و متخلف جریمه می شود.

دوایی فر درخصوص ساماندهی بازار قدیم تصریح کرد: در نظر است با ایجاد پارکینگ موتورسیکلت و گماشتن پارکبان و نصب مانع از ورود موتورسیکلت به این بازار جلوگیری شود.

شهردار دزفول اذعان داشت: برای عبور و مرور مطلوب شهروندان در این بازار به کسبه ای که وسایل و اجناس خود را خارج از مغازه و در محل عبور شهروندان قرار می دهند اخطار کتبی داده می شود که در صورت بی توجهی از طریق واحد اجراییات با هماهنگی دستگاه های مربوطه اقدام به جمع آوری آن ها می شود.

این مقام مسئول افزود: شهرداری دزفول به دنبال برخورد با هیچ صنف و فردی نیست و نظر مدیران شهرداری ساماندهی مشاغل مختلف براساس موازین قانونی است.

انتهای پیام/گ

برخورد جدی با متکدیان

برچسب ها: شهرداری ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار