مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد، طرف‌های درگیر در جنگ در حال انعقاد توافقی برای تبادل زندانیان و بازداشتی‌ها هستند.

تلاش طرف‌های درگیر در جنگ یمن برای انعقاد توافقی برای تبادل زندانیانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل که روز جمعه برای بررسی تازه‌ترین تحولات انسانی و سیاسی یمن و رأی گیری در خصوص قطعنامه پیشنهادی انگلیس به منظور توقف جنگ در این کشور تشکیل جلسه داد، گفت: یمن شاهد بدترین بحران انسانی در سطح جهان است و الحدیده به کانون داغ درگیری‌ها در یمن تبدیل شده است.

وی افزود: به لحظه سرنوشت ساز و مهمی برای پایان دادن به بحران یمن رسیده ایم. از همه طرف‌هایی که خواستار توقف عملیت نظامی در الحدیده شدند سپاسگزاری و از تأکید عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) بر ضرورت بازگشت به روند سیاسی استقبال می‌کنم. از طرف‌های درگیر در بحران یمن ضمانت‌هایی را برای حضور در مذاکرات پیش رو که قرار است در طول چند هفته آینده در سوئد برگزار شود، دریافت کرده ام. در این مذاکرات سندی را که بنده آماده کرده ام و در آن بر ساز و کار‌های سیاسی و امنیتی برای حل بحران یمن با ضمانت‌هایی اجرایی تمرکز شده است، بررسی می‌کنیم. هدف این سند برقراری آتش بس در یمن است.

گریفیتس ادامه داد: من هفته آینده قصد دارم به الحدیده سفر کنم، از خبر‌هایی که در خصوص برقررای اتش بس در این شهر به گوش می‌رسد استقبال می‌کنیم. همچنین هفته آینده به صنعا سفر خواهم کرد و با رهبر حوثی‌ها (دبیرکل جنلش انصارالله) دیدار می‌کنم. پیشرفت خوبی در خصوص تبادل اسرا و زندانیان میان طرف‌های درگیر در بحران یمن حاصل شده است.

وی تصریح کرد: اخیرا افت شدید ارزش ریال یمنی متوقف شده است و من نشست‌هایی را با مسئولان بانک مرکزی این کشور برای گفتگو در خصوص تحولات اقتصادی یمن برگزار خواهم کرد. تلاش‌های ما باید بر روی امور انسانی در یمن تمرکز کند. ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع قحطی در یمن به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار