سخنگوی جنبش انصارالله یمن در توییتی تاکید کرد هدف اصلی متجاوزان از اعلام طرح آتش‌بس، تجدید قوا برای حملات بیشتر است و توجیه‌های آن‌ها در این زمینه دروغ است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، تأکید کرد حملات ائتلاف متجاوز سعودی به الحدیده و دیگر مناطق یمن متوقف نشده است و هدف اصلی متجاوزان از اعلام طرح آتش‌بس، تجدید قوا برا حملات بیشتر است.

او در توییتی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: در هر مرحله از مراحل تجاوزگری به یمن، حملات به شدت آغاز می‌شود سپس از شدت آن کم و غالبا متلاشی می‌شود بدون اینکه آتش‌بسی اعلام شود. با توجه به ماهیت نبرد میدانی، ائتلاف متجاوز تلاش می‌کند موضوع را اینگونه توجیه کند که این مسئله بنا بر فشار‌های بین‌المللی یا انسانی بوده است و این دروغ است بلکه واقعیت این است که این مسئله در چارچوب آمادگی برای دور جدید نبرد‌ها و تجدید قواست که مانند همیشه نیاز به وقت بیشتری است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن همچنین تاکید کرد: ما اکنون شاهد اقدامات جدی سیاسی برای ایجاد راه حل‌های واقعی سیاسی یا آتش بس عملی و عینی نیستیم بلکه همه چیز در حد حرف و سخنان رسانه‌ای و توافقات بین خود کشور‌های متجاوز است که به اصطلاح گروه چهار جانبه شامل سعودی، امارات، انگلیس و آمریکا نامیده می‌شود؛ گروهی که بنا بر اذعان خودشان، خود مسبب تجاوزگری مستقیم به ویژه در نبرد‌های ساحل غربی هستند.

عبدالسلام افزود: با اینکه موضع ملت، ارتش و کمیته‌های مردمی ما دفاعی و بر مقابله با جنگ تجاوزگرانه و غیرقابل توجیهی مبتنی است که متجاوزان آغازگر آن بودند، ما از هرگونه توقف تجاوزگری همراه با صداقت و پایبندی به آن و به دور از تلاش برای به دست آوردن دستاورد‌های سیاسی یا گذر از بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، استقبال می‌کنیم. اما اکنون در الحدیده و مناطق دیگر، حملات هوایی و عملیات نظامی متوقف نشده است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: گزینه درست برای یمن، راه حل سیاسی است و به گواهی جمال بن عمر (نماینده سابق سازمان ملل در امور یمن) مردم یمن در شرف یافتن راه حل سیاسی بودند و اگر جدیت واقعی برای حمایت از گفتگو‌های سیاسی باشد، تجاوزگری‌ها متوقف و محاصره برداشته می‌شود و در آن زمان راه حلی سیاسی و جامع و منصفانه و بدون استثنا فورا آغاز می‌شود.

عبدالسلام در بخش دیگری از توییت‌های خود با تمجید از مواضع پارلمان اروپا در مخالفت با صادرات سلاح به کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی، گفت: مواضع پارلمان اروپا اقدامی عملی است که به توقف درد و رنج‌های ملت یمن کمک و فرصت‌های رسیدن به صلح را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار