مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت:مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کرمان نقش مهمی در تولیدات این استان ازجمله در تولید محصولات دامی، کشاورزی و صنایع‌دستی دارند.

مددجویان کرمانی نقش مهمی در تولیدات استان دارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان رسالت اصلی کمیته امداد را محرومیت‌زدایی دانست و گفت: مهم‌ترین شاخص محرومیت‌زدایی توانمندسازی است و این نهاد توانمندسازی مددجویان در اولویت کار خود قرار داده است.

وی بابیان اینکه این نهاد در حد توان تلاش‌هایی در جهت محرومیت‌زدایی انجام داده و می‌دهد افزود: کمیته امداد استان کرمان در خیلی از شاخص‌ها از مقیاس کشوری جلوتر است.

صادقی با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی طی یک سال و نیم گذشته به‌منظور کاهش فقر در بین خانوار‌های تحت حمایت صورت گرفته و فاصله گروه هدف با فقر کاهش چشمگیری یافته بود که متأسفانه به دلیل افزایش نرخ تورم این فاصله مجدداً افزایش یافت.

وی بیان کرد: برخی از تولیدات مددجویان کمیته امداد قابل صادرات به خارج از کشور هستند و به‌منظور حمایت از مددجویان، محصولات تولیدی آن‌ها ازجمله فرش و صنایع‌دستی را صادر می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به نقش مهم مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این نهاد در تولیدات این استان ازجمله در تولید محصولات دامی، کشاورزی و صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: چهار هزار بافنده فرش تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که سالانه فرش‌های دست‌باف باکیفیتی را تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی افزود: کمیته امداد کرمان سال گذشته رتبه نخست کشور را درزمینه اشتغال در بین سایر ادارات کمیته امداد در کشور کسب کرد و امیدواریم امسال نیز رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کنیم.

صادقی ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته بحث توانمندسازی خانواده‌ها را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه استان کرمان را ثروتمندترین استان کشور دانست و گفت: متأسفانه در استان بااین‌همه ثروت ۹۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و جمعیت قابل‌توجهی نیز پشت نوبت قرار دارند.

صادقی افزود: ۱۸ درصد جمعیت شناسایی‌شده در استان کرمان جزء محرومان هستند و محرومیت در حاشیه شهر کرمان بیشتر از مناطق جنوبی است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند درزمینه حل مشکلات فرهنگی در جامعه نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/ح

مددجویان کمیته امداد فعالین عرصه تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.