رئیس اتاق اصناف خرمشهر گفت: در صورت واگذاری ساماندهی دستفروشان به این اتاق، این آمادگی را داریم ظرف دو ماه مشکل دستفروشان را رفع کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ، سید میثم هاشمی رئیس اتاق اصناف خرمشهر شامگاه گذشته  در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر گفت: اگر قرار است کار کارشناسی برای ساماندهی اصناف انجام شود، اتاق اصناف بر اساس ماده چهار قانون اصناف می تواند و این قدرت را دارد که دستفروشان را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: این ماده قانونی امکان ساماندهی بازارها را به اتاق اصناف می دهد و اینکه تاکنون این مسئولیت به اتاق اصناف محول نشده است، به نوعی عملی نشدن این ماده قانونی است.

رئیس اتاق اصناف خرمشهر با اشاره به اینکه اتاق اصناف خرمشهر برای مشارکت با شهرداری در راستای ساماندهی دستفروشان اعلام آمادگی کرده است، گفت: بازارها در خرمشهر یک معضل بزرگ است اما تاکنون کارگروهی برای رسیدگی به وضعیت آنها تشکیل نشده و اتاق اصناف آمادگی خود را برای مشارکت با شهرداری و حتی اختصاص مبلغی برای ساماندهی دستفروشان اعلام کرده است.

هاشمی همچنین از عدم مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در امر ساماندهی دستفرشان انتقاد کرد و افزود: در خرمشهر ۶ هزار واحد صنفی فعال وجود دارد که به سازمان منطقه آزاد اروند عوارض پرداخت می کنند اما این سازمان حتی یک ریال برای بازارهای خرمشهر هزینه نمی کند.

انتهای پیام/ د

ساماندهی دستفروشان خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.