معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر گفت: عملیات اجرایی احداث خط لوله آب غدیر به روستاهای حفارشرقی دردست اجرا است و مشکل آب این روستاها تا مرداد حل می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عزیز ساعدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر روز گذشته  در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در مرکز بهداشت خرمشهر گفت: عملیات اجرایی احداث خط آبرسانی به حفار شرقی از محل آب غدیر حدود 9 هزار و 400 کیلومتر بوده که تنها بخش بسیار کوچکی از آن باقی مانده است.

وی افزود: با اجرای این خط که پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد ، مشکل کمی و کیفی آب روستاهای حفار شرقی برطرف می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر با اشاره به خروج کالای فسادپذیر از مرز شلمچه  ، گفت: به منظور جلوگیری از فساد مواد غذایی قرار بر این شد سردخانه ای در خرمشهر برای نگه داری کالاهای صادراتی فساد پذیر احداث شود.

ساعدی ساماندهی دستفروشان بازارهای خرمشهر را لازم و ضروری دانست وافزود: طبق بخشنامه استانی اعلام شده تمام شهرستان ها باید نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کنند و این بخشنامه اجرا شود.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال قطع روزی دستفروشان نیست، گفت: دولت به دنبال فراهم ساختن شرایط مناسب تر برای کسب و کار دست فروشان بوده و این نگاه باید در باور مردم جای بگیرد.

فرشید بهشتی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر هم در این نشست صادر نشدن مجوز برای معدوم کردن سگ های ولگرد از سوی دادستان شهرستان را عمده دلیل توقف این عملیات بیان کرد و گفت: زنده گیری و عقیم سازی توسط بخش خصوصی و با همکاری شهرداری، منطقه آزاد اروند و دیگر دستگاههای اجرایی به عنوان گزینه جایگزین از سوی دادستانی مطرح شد.

وی با بیان اینکه شکایات مردمی در مورد معضل سگ های ولگرد به مرکز بهداشت می رسد، افزود: مردم از وجود سگ های ولگرد اظهار نارضایتی می کنند و شهرداری باید اقدام لازم دراین زمینه را انجام دهد .

وی تامین هزینه های مورد نیاز اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد را خواستار شد و گفت: مشکل سگ های ولگرد باید تا 25 مرداد حل شود.

در جلسه شورای سلامت شهرستان خرمشهر مقرر شد که شهرداری هر چه سریعتر طرح زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد را اجرا کند و جهادکشاورزی و شهرداری نیز نسبت به ساماندهی انهار روباز اقدام کنند.

انتهای پیام / د

مشکل شوری آب حفار شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.