انتشار بوی نامطبوع الکل با وجود تعطیل شدن کارخانه الکل در شهرک صنعتی خرمشهر از جمله مواردی بود که در نشست شورای سلامت خرمشهر مطرح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛نخستین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر روز گذشته  در سالن جلسات مرکز بهداشت خرمشهر برگزار شد.

 در این جلسه  به موارد متعددی همچون بحث شوری بالای آب در برخی نقاط روستایی خرمشهر، پیش رو بودن پیک التور و ماه رمضان و لزوم اتخاذ تدابیر ویژه پرداخته شد.

فرشید بهشتی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به نزدیک بودن پیک التور و افزایش احتمال شیوع این بیماری در فصل گرم سال اشاره کرد و گفت: سنجش برای پیگیری از ابتدا به التور در پایانه مرزی شلمچه به صورت مدام در حال انجام است و تنها در اربعین گذشته حدود پنج هزار و ۴۰۰ مورد نمونه‌گیری انجام گرفت.

وی آهک پاشی مرداب‌ها و کانال‌های روباز را راهکاری دیگر برای پیشگیری از ایجاد بیماری التور دانست و افزود: آهک پاشی یک بار انجام شده و نیاز است با توجه به اهمیت موضوع و به صورت فوری آهک پاشی مجدد در نقاط شهری و روستایی انجام شود و رفع سریع موارد شکستگی لوله‌های آب نیز در دستور کار قرار گیرد.

یداله مصدر مدیر مرکز بهداشت خرمشهر نیز در این جلسه با توجه به اهمیت موضوع التور بر لزوم توسعه بحث آموزش در این خصوص تأکید کرد وگفت: در مرز شلمچه دو دستگاه تلویزیون وجود دارد که در خواست می‌شود مجوز نصب این دو تلویزیون صادر شود تا آموزش‌های لازم برای پیشگیری از التور همچون مواردی که باید مسافران به عراق و گردشگران عراقی در سفر به ایران بدانند به دو زبان فارسی و انگلیسی از طریق این دو دستگاه ارائه شود.

وی در ادامه به پیشرو بودن ماه رمضان نیز اشاره کرد و رعایت مواردی همچون ایجاد زمینه برای عرضه مواد غذایی سالم و در فضایی بدون آلودگی با تأکید بر ساماندهی وضعیت بازارها را خواستار شد.

محمدجواد بچاری رئیس شورای شهر خرمشهر نیز در این نشست از تداوم گلایه‌مندی مردم خرمشهر از بوی نامطبوع الکل سازی با وجود تعطیلی کارخانه خبر داد و خواستار اتخاذ تدابیری برای پایان دادن به این وضعیت از سوی نهادهای متولی شد.

انتهای پیام/د

انتشار بوی نامطبوع الکل

برچسب ها: بهداشت ودرمان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.