با حضور مدیر آموزش و پرورش باغملک دهمین جلسه شورای سلامت در فرمانداری شهرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مجید صالحی، سرپرست فرمانداری باغمک گفت: شورای سلامت و امنیت غذایی مهم ترین شورا پس از شورای تامین هست به جهت اهمیت و حساسیت سلامت مردم جایگاه مهمی دارد.

وی بیان داشت: اقداماتی باید صورت بگیرد تا از شیوع آنفولانزای پرندگان جلوگیری گردد چرا که در سال گذشته اقدامات بسیاری برای کنترل این بیماری صورت گرفت و خسارت های بسیاری متحمل شدیم.

 صالحی تاکید کرد: جمع آوری سگ های ولگرد در سطح شهر از اولویت های کاری شورای سلامت هست که عموما توسط شهرداری ها صورت می پذیرد و باید ضمن در نظر گرفتن حساسیت های گروه های  حمایت از حیوانات به جمع آوری  اقدام شود تا مانع از انتقال بیماری به شهروندان شود.

 فرماندار باغملک عنوان داشت: یکی از مهم ترین وظایف آبفای روستایی دفع فاضلاب در روستاهاست که قلّت اعتبارات و تجهیزات خدمت رسانی به روستاها را مختل کرده است.

خواجوی، آبفای شهریباغملک نیز در این جلسه گفت: تفکیک شبکه آبیاری کشاورزی از آب های سطحی و اصلاح شبکه آبرسانی بهداشتی از اقدامات مهم می باشد.

وی بیان داشت: شبکه آبرسانی باغملک متعلق به 40 سال پیش است و امسال برای اصلاح این شبکه اعتبار ۱۰کیلومتر اصلاح این شبکه را در باغملک جذب کردیم.

خواجوی عنوان کرد: در قلعه تل به سبب شکستگی های زیاد لوله های آب رسانی مجوز  ۲۰کیلومتر اصلاح  شبکه دریافت شد و فاز اول آن به میزان ۱۲کیلومتر عملیاتی شده و کلنگ زنی شد.

رضاییان، نماینده شهرداری باغملک بیان داشت: مشکل جمع آوری اصطبل داران شهری در برخی نقاط شهری به شدت سلامت شهروندان را به خطر انداخته است و برخورهای قانونی هم در پروسه دادرسی های طولانی مسکوت مانده که می طلبد شورا مصوب کند تا ضمن برخورد با دامداران و احشام سرگردان شهری ،در منازل و خانه ها زمینه بهداشت محیطی شهروندان فراهم گردد.

 دکتر آلصفری،رئیس شورای شهر باغملک نیز بیان داشت: ایجاد روشنایی بلوار آیت الله مطهری و جاده سلامت باغملک بسیار حائزاهمیت است زیرا پیاده روی اقشار مختلف و خانواده ها از این مسیر صورت می گیرد و با ایجاد روشنایی مطلوب زمینه حضور شهروندان بیشتری فراهم می گردد و تاثیر بسزایی در تامین سلامت افراد خواهد داشت.

نصیری ،دامپزشکی باغملک گفت:با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته هیچ گونه از ابتلای به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در باغملک مشاهده نشده است.

 بهروز شهریاری، رئیس شبکه بهداشت باغملک در این نشست بیان داشت: با حمایت های فرماندار محترم اقدامات موثری در بهداشت باغملک صورت گرفته که بخشی از آن ها به شرح ذیل است؛

خرید 4 دستگاه آمبولانس و تجهیز 2 دستگاه آمبولانس

خانه بهداشت بارانگرد ساخته و بهره برداری شد.

مرکز بهداشت صیدون از۵۳%به ۱۰۰%پیشرفت رسید.

مرکز دوراهی اسلام آباد به۱۰۰%پیشرفت رسید.

ساخت مرکز بهداشت شماره یک باغملک در سال۹۶ آغاز و ۵۶درصد پیشرفت داشت.

پیگیری شبانه روزی کردن درمانگاه قلعه تل

تعویض کامل تجهیزات دیالیز بیمارستان باغملک

ایجاد رادیولوژی پیشرفته در باغملک با اعتبار بیش از ۶میلیاردتومان

ایجاد درمانگاه تخصصی در کمتر از ۴ماه

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.