مطالعات مرحله اول سد مخزنی سجادرود در جنوب شهرستان بابل به اتمام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، داودیان معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران گفت: مطالعات این طرح با هدف تأمین بخشی از آب شرب شهر‌های بابل، بابلسر، فریدونکنار و روستا‌های مسیر، بهبود تأمین حق آبه‌های اراضی کشاورزی پایین دست؛ کنترل سیلاب و تولید انرژی برقابی از اواخر سال ۱۳۸۹ آغاز ودر سال ۱۳۹۶ به پایان رسید که پس از بررسی  و تأیید در کمیته فنی شرکت، به وزارت نیرو ارسال و در جلسات متعدد کمیته تخصصی ویژه رسیدگی  و به تائید نهایی رسید.

وی اخذ این مصوبه را با توجه به رویکرد وزارت نیرو در امسال بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: پس از اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق مقررات مالی دولت، بتوانیم عملیات اجرایی آن  را در سال‌های آتی آغاز کنیم.

لازم به ذکر است؛ محل احداث سد سجادرود در منطقه بندپی شرقی بابل برروی رودخانه سجاد رود یکی از سرشاخه‌های بابلرود  واقع شده که در نظر است این سد  با ارتفاع ۶۱ متر و با حجم مخزن ۲۱ میلیون مترمکعب از نوع سنگریزه‌ای با رویه بتنی (CFRD)  احداث شود.

همچنین با احداث این سد امکان  تنظیم آب به  حجم  ۴۳ میلیون متر مکعب برای اهداف پیش بینی شده میسر و مشکلات آبی شهر‌های پائین دست  را  که یکی از مناطق پرجمعیت  و با تراکم بالای  استان است، بر طرف کنند.

انتهای پیام/ م

اتمام مطالعات سد مخزنی سجادرود بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار