مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: سرمایه‌گذاران کره‌ای بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده، دو ماه فرصت دارند ظرفیت‌های استان را ارزیابی کنند.

سرمایه‌گذاران کره‌ای ظرفیت‌های توسعه بوشهر را بررسی می‌کنندسید اسماعیل موسوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: هیات اقتصادی کره جنوبی با امضاء ۵ تفاهم‌نامه در بوشهر آمادگی خود را برای همکاری در زمینه پالایشگاه نفت و گاز در شمال استان، ساخت خط راه آهن شهری بوشهر به عالیشهر و سه طرح دیگر نیز در زمینه فعالیت‌های صنعتی و لجستیکی در مجتمع بندری نگین، ساخت هتل در شهر بوشهر و پایانه مواد معدنی در خور شهاب تنگستان اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، هیات اقتصادی کره جنوبی دو ماه فرصت دارند که ظرفیت‌های استان بوشهر را بررسی کنند و سپس به مرحله امضا قرار داد برسیم.

موسوی ابراز امیدواری کرد: شاهد سرمایه گذاری این هیات اقتصادی برای توسعه استان بوشهر باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر همچنین گفت: در ماه‌های گذشته یک گروه سرمایه گذار از قطر به این استان آمدند و تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد کشتارگاه و مرکز قرنطینه دام‌های وارداتی از استرالیا امضا کردند که اکنون این تفاهم‌نامه به مرحله قرارداد رسیده است.

وی بیان کرد: قطری‌ها قراردادی نیز برای دریافت بچه ماهی با مراکز تکثیر استان بوشهر بسته‌اند که بر اساس آن دو و نیم میلیون قطعه بچه ماهی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به آن‌ها تحویل می‌شود.

انتهای پیام/ک

مشارکت کره جنوبی برای سرمایه گذاری در توسعه بوشهر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.