هیات سرمایه گذار اتریشی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین بوشهر را بررسی کردند.

بازدید سرمایه گذاران اتریشی از ظرفیت‌های مجتمع بندری نگین بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نشست با هیات سرمایه گذار اتریشی گفت: طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه گذار‌های داخلی و خارجی مهیا کرده است.

سیاوش ارجمند زاده با اشاره به اینکه بندر بوشهر به عنوان یک بندر نسل سومی در مجتمع بندری نگین دیده شده است، افزود: آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین هستیم.

وی ادامه داد: نخستین بار است درکشور که زیر ساخت‌ها از جمله اسکله کانتینری با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان به همت بخش خصوصی ساخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم مانند آب، برق، گاز و تلفن در مجتمع بندری نگین که هم اکنون در حال اجراست، زمینه تاسیس صنایع ارزش افزوده در پسکرانه پایانه‌های کانتینری و چند منظوره امکان پذیر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآورشد: عمق تعیین شده برای پای اسکله مجتمع بندری نگین ۱۲ متر درنظرگرفته شده تا کشتی‌هایی با ظرفیت ۵۰ هزار تن بتوانند در آن پهلو بگیرند.

ارجمند زاده گفت: لایروبی پای اسکله مجتمع بندری نگین با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجراست و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر نیز با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان تا پایان سال تکمیل خواهد شد که با اجرای این مهم عمق آن به ۱۰ متر و ۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

بررسی توانمندی‌های طرح توسعه بندر بوشهر با حضور سرمایه گذاران اتریشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.