مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افتتاح ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر گفت: با افتتاح این پروژه، امکان پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در اسکله کانتینری نگین بوشهر فراهم است.

پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در اسکله کانتینری نگین بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بندر بوشهر جایگاه مهمی در تجارت دریایی در ادوار مختلف تاریخی دارد اظهار داشت: بندر بوشهر با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۷ میلیون تن با داشتن اسکله‌های مختلف تخصصی نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های بندری سبب توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد پسکرانه در بندر بوشهر شد خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش مبادلات بندری و ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ بندر جدید در جوار بندر بوشهر طراحی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تدوین ساخت مجتمع بندری نگین خبرداد و بیان کرد: ساخت جزیره نگین و به عنوان پسکرانه بندر بوشهر با ترمینال کانتینری و ۶۰۰ متر اسکله در ۵۰ هکتار هدف گذاری شد.

ارجمندزاده مساحت جزیره نگین را ۴۵۰ هکتار دانست و افزود: طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین در مساحت تقریبی ۲۰۰ هکتار، شامل سه پایانه کانتینری، چند منظوره و فله مایع طراحی شد.

وی با بیان اینکه ساخت اسکله کانتینری به طول ۳۰۰ متر در فاز نخست به اتمام رسیده است گفت: پایانه کانتینری شامل دو اسکله ۳۰۰ متری احداث می‌شود و یکی از این اسکله‌ها با اراضی پشتیبانی به مساحت ۲۵ هکتار در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افتتاح ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهرتصریح کرد: با افتتاح این پروژه، امکان پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در اسکله کانتینری نگین بوشهر فراهم است.

ارجمندزاده از سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای فاز نخست ترمینال کانتینری نگین خبرداد و بیان کرد: برای افزایش عمق پای اسکله طرح لایروبی اجرا شد که تاکنون افزون بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه عملیات لایروبی ترمینال کانتینری نگین تا دو ماه دیگر تکمیل می‌شود گفت: با پایان لایروبی عمق این اسکله ۱۲ متر می‌رسد که زمینه پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی فراهم می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با افتتاح این پروژه سبب می‌شود که بندربوشهر از انزوا خارج و کشتی‌های بزرگ بتوانند با کاهش هزینه‌ها به طور مستقیم از مبدا بارگیری کانتینر وارد بوشهر شوند.

ارجمندزاده اعتبار لایه روبی پایه اسکله با عمق ۱۲ متر را ۳۰ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: تا پایان امسال عمق کانال ورودی بندر بوشهر به طول ۱۳ کیلومتر از ۸ متر به ۱۰.۸ با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای افزایش عمق دسترسی به کانال بندر بوشهر ۵.۸ تن لایه برداری می‌شود تصریح کرد: در سال ۸۶ این عمق برای کانال ورودی بندر بوشهر ایجاد شد، اما چون طی بیش از ۱۱ سال لایه روبی مجدد انجام نشد رسوبات در کانال افزایش یافت که نیاز به لایه روبی جدید را دو چندان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توسعه زیرساخت‌ها در جزیره نگین را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای برق رسانی به جزیره نگین در مجموع ۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود که تجهیزات اولیه آن خریداری شده ضمن این که جاده دسترسی نگین به بزرگراه بوشهر به برازجان با طول ۳.۵ کیلومتری به شکل آنتنی ایجاد شده و باند دوم نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: با ایجاد زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم این در حالی است که برای نخستین بار در بنادر کشور اسکله سازی از جمله اسکله کانتینری توسط بخش خصوص اجراء می‌شود.

ارجمندزاده با اشاره به تحول اقتصادی و اشتغال‌زایی با افتتاح اسکله کانتینری نگین خاطر نشان کرد: این اسکله‌ها برای دو فاز کانتینری می‌تواندتا یک‌هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کند.

انتهای پیام/ م

کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بوشهر پهلو می‌گیرند

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.