مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه گردشگری دریایی با مکانیزم‌های حمایتی ویژه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، رویکرد جدی این سازمان برای سواحل شمالی و جنوبی کشور است.

توسعه گردشگری دریایی رویکرد جدی سازمان بنادر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد راستاد روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: برای تحقق این مهم باید طرح‌های مناسب توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان‌های ساحلی تعریف شود.

وی اضافه کرد: در این ارتباط تسهیلات اعطایی سازمان بنادر کمک بسیار خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

راستاد اظهارداشت: در استان بوشهر که در زمستان و عید نوروز پذیرای جمعیت قابل توجهی از گردشگران است باید با استفاده از ظرفیت‌های جدید ایجاد شده اتفاق جدیدی در زمینه گردشکری دریایی و ساحلی رقم بخورد.

وی تاکید کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اجرای رسالت سازمانی خود باید ارتباط مستقیم با مشتریان خدمات بندری و صاحبان کالا را حفظ و تقویت کند.

راستاد یادآور شد: در بستر ارتباط مستمر با مشتریان بندری است که می‌توانیم بخوبی مشکلاات را شناسایی و در جهت حل آن‌ها گام برداریم.

وی گفت: در راستای تخفیف هزینه‌های بندری نیز باید گام اساسی برداشته شود تا بوشهر برای نقش آفرینی در حوزه حمل و نقل دریایی کشور بتواند ظرفیت رقابت پذیری خود را افزایش دهد.

راستاد بیان کرد: بندر بوشهر به عنوان بندری که کشتی‌های اقیانوس پیما در آن پهلو می‌گیرد باید بیش از پیش در حوزه حمل و نقل دریایی کشور نقش آفرین باشد.

وی گفت: همچنین باید یک برنامه ریزی ویژه برای نگهداری مناسب و موثر زیرساخت‌ها و تجهیزات داشته باشیم که تحقق این مهم در ارائه خدمات به صاحبان کالا و مشتریان بندر نقش شایانی ایفا می‌کند.

راستاد افزود: برای حفاظت، مهندسی و مدیریت سواحل باید کارگروه مربوطه بصورت منظم تشکیل شود تا از این طریق هیچ ساخت و سازی بدون تشریفات و گرفتن مجوز مورد نیاز در سواحل احداث نشود.

وی گفت: طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر باید به سرعت تکمیل و بهره برداری از آن‌ها آغاز شود.

راستاد ادامه داد:همچنین در این ارتباط باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذاران مورد نیاز احدث روبنا‌ها و فعالیت‌های ارزش افزایی در پسکرانه‌های مجتمع بندری نگین جذب شود.

وی افزود: این مجتمع بندری با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دارد باید به یکی از بنادر توانمند در سواحل جنوب کشور تبدیل شود.

راستاد اظهار داشت: در ارتباط با ایمنی دریانوردی ناوگان سنتی استان بوشهر باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی بیان کرد: در این ارتباط شماری شناور آتشخوار در بنادر استان بوشهر بکارگیر شده که این رویه همچنان تداوم می‌یابد.

در این آیین سیاوش ارجمند زاده به عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معرفی و از فعالیت‌های نورالله اسعدی سرپرست این اداره کل تجلیل شد.

انتهای پیام/م

گردشگری دریایی توسعه می یابد

برچسب ها: جمل و نقل ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.