مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه و بارگیری یک‌میلیون و ۳۱۰ تن کالا در ۴ ماه نخست امسال در بندر بوشهر گفت: این میزان تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافته است.

تخلیه و بارگیری یک‌میلیون و ۳۱۰ تن کالابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بندری در بوشهر گفت: مجتمع بندری نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر مورد توجه قرار گرفته و طرح‌های مهم بندری در این جزیره در حال اجراء است.

وی از افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در ۴ ماه نخست امسال در بندربوشهر یک‌میلیون و ۳۱۰ تن کالا تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا دربندر خارگ اضافه کرد: در ۴ ماه امسال ۳۹.۶ میلیون تن کالا به وزن ۴۰.۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری شده که نسبت به ۴ ماه سال قبل که ۳۹.۶ میلیون تن بوده ۲ درصد افزایش دارد.

ارجمندزاده افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر گناوه را ۶۲ درصد دانست و تصریح کرد: در ۴ ماه امسال ۴۷ تن کالا در بندر گناوه تخلیه و بارگیری شده که نسبت به ۲۹ تن سال قبل ۶۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی، به فعالیت کانتینری در بنادر استان اشاره کرد و گفت: در ۴ ماه امسال ۴۵۰ هزار تی. ایی. یو کانتینر در بندر بوشهر، ۴۸ هزار کانتینر در بندر عسلویه و ۷۲۴ کانتینر در بندر گناوه تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افتتاح ترمینال کانتینری جزیره نگین بوشهر تصریح کرد:فاز نخست ترمینال کانتینری جزیره نگین بوشهر شامل اسکله ۳۰۰ متری با عرض ۳۰ متر در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه افزایش تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در این بندر افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ م

تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ۱۱ درصد افزایش یافت

برچسب ها: صادرات ، واردات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.