در نشست مدیران صداوسیما و راهداری استان، راهکار‌های رسانه‌ای برای ارتقای ایمنی جاده‌ای و ارتقای فرهنگ رانندگی، بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حمید قربانی جم مدیر کل صداوسیمای مرکز خراسان شمالی در نشست مشترک با مدیران و همگرایی صداوسیما و راهداری برای ارتقای ایمنی در جاده‌ها با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ رانندگی گفت: این مرکز  آمادگی دارد از همه ظرفیت‌های خود از جمله تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی و معرفی خدمات بخش حمل و نقل و راهداری برای ارتقای ایمنی راه‌ها و نهادینه کردن فرهنگ رعایت مقررات رانندگی استفاده کند.

حمید قربانی جم، با بیان اینکه خدمات راهداران در جاده ها، شبانه روزی است و این وجه تشابه این اداره کل با صدا و سیماست افزود: نقش راهداران در زمان بحران، کلیدی است و خدمات این سازمان باید همانند صدا و سیما ، در مواقع بحرانی و اضطراری  ۲۴ ساعته باشد.

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی هم در این نشست گفت: دغدغه ما کاهش تصادفات جاده‌ای است و این امر مهم، با برنامه ریزی، تمهیدات لازم، تعامل دوسویه وآموزش و فرهنگ سازی امکان پذیر است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی با رصد ۲۱ دوربین نظارت تصویری جاده ای ، نصب ۱۸۲ دستگاه جی پی اس بر روی خودرو‌های راهداری، چهار تابلوی پیام متغیر جاده ای ، ۴۵ دستگاه تردد شمار ، نصب ۱۵۹ بی سیم خودرویی بر روی ماشین‌های راهداری و یک تابلوی ترافیک نما، همه محور‌های اصلی استان را پوشش داده است.

گفتنی است: سامانه تلفن گویای ۱۴۱ به صورت شبانه روزی در دسترس همگان است و همه اطلاعات مرتبط با محدودیت‌های ترافیکی، وضعیت جوی و مسیر‌های مسدود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در این نشست تعاملات و پیشنهاد‌های طرفین برای اطلاع رسانی بهینه و به موقع اطلاعات و ارتقای آموزش‌های جاده‌ای مطرح شد.

انتهای پیام / ب

نشست مشترک مدیران صداوسیما و راهداری خراسان شمالی برای ارتقای ایمنی در جاده‌ها

برچسب ها: صداو سیما ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.