آشنایی زوجین به وظایف خود،گامی موثر برای رسیدن به خانواده متعالی

نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: آشنایی زوجین به وظایف خود؛ گامی موثر در راستای سوق دادن خانواده در مسیر تکامل الهی و انسانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛آیت‌الله سیداحمد میرعمادی،نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: آشنایی زوجین به وظایف خود؛ گامی موثر در راستای سوق دادن خانواده در مسیر تکامل الهی و انسانی است.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در رابطه با حقوق شوهر بر زن، گفت: همچنان‌که زن بر شوهر حقوقی دارد، مرد نیز بر زن خود حقوقی دارد که روشن شدن این حقوق و آگاهی از آن‌ها می‎تواند زن را به وظایف خود در برابر شوهر، آشنا سازد و خانواده را در مسیر تکامل الهی و انسانی به پیش ببرد.
وی با اشاره به حق تمکین و این‌که زن باید در برابر تقاضای جنسی همسر خود، تمکین کند و با بهانه‌های غیر مشروع از این‌کار جلوگیری ننماید مگر آن‌که واقعاً عذر شرعی در میان باشد، گفت: زن باید از شوهر خود تمکین کند، در غیر این‌صورت، مرد می‎تواند نفقه او را ندهد.
وی اطاعت و فرمان‌برداری را دومین حق شوهر بر زن دانست و افزود: زن وظیفه دارد در تمام امور از شوهر خود اطاعت کند و از خواسته‌های شوهر سرپیچی نکند کمااینکه در روایت آمده است که زنی به محضر رسول خدا (ص) شرفیاب شد، آن حضرت به او فرمود: «مادرانی که با فرزند خود دل‌سوز و مهربانند، اگر نافرمانی آنان در برابر شوهران‌شان نبود هر آینه به آنان گفته می‎شود بدون حساب داخل بهشت شوید». (وسائل الشیعه، ج. ۲۰، ص. ۱۷۶) و در حدیثی پیامبر اکرم (ص) فرمود: «زنی که شوهرش را اذیت کند خداوند نماز و کار‌های نیک او را قبول نمی‌کند». (بحارالانوار، ج. ۷۳، ص. ۳۶۳)
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: سلیمان بن خالد از امام صادق (ع) روایت کرده است که: «گروهی شرفیاب محضر رسول خدا (ص) شدند و گفتند:‌ای رسول خدا ما جماعتی را دیدیم که برخی از آنان بعضی دیگر را سجده می‎کنند! رسول خدا (ص) فرمود: اگر من دستور داده بودم که فردی فرد دیگر را سجده کند هر آینه دستور می‌دادم که زن، شوهر خود را سجده کند». (وسائل الشیعه، ج. ۲۰، ص. ۱۶۲)
این مفسر قرآن‌کریم ادامه داد: در این زمینه رسول خدا (ص) فرموده است: «زنی که شوهرش را اذیت و آزار می‎دهد، خداوند نمازش را نمی‎پذیرد و عمل خوب او را مورد قبول قرار نمی‎دهد تا آن‌که به شوهر خود کمک کند و او را راضی نماید هرچند که زن تمام عمر خود را روزه بگیرد و نماز بخواند و در راه خدا بنده‌ها آزاد کند و در راه خدا اموالی را ببخشد، او اول کسی است که به دوزخ خواهد رفت».

انتهای پیام/ب

آگاهی زوجین به وظایف خود؛ گامی در جهت رسیدن به خانواده متعالی

برچسب ها: ولی فقیه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.