پیاده روی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی جهان

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر عظمت اربعین و تاثیر آن در رسوایی دشمنان خدا گفت: پیاده روی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی جهان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده، ولی فقیه در لرستان ظهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد که در محل مصلی الغدیر این شهر برگزار شد اظهار داشت: اربعین فقط خاص امام حسین (ع) تعیین شده است که بیانگر اهمیت این مساله از بعد دینی و سیاسی است.

وی افزود: اهمیت دینی اربعین این است که امام حسین (ع) با شهادت خود دین خدا را زنده نگه داشت و اهمیت بعد سیاسی اربعین این است که اربعین روز رسواشدن دشمنان خداوند است و در واقع فرصتی برای رسوا کردن آنهاست.

آیت الله میرعمادی همچنین گفت: عظمت اربعین طی چند سال اخیر با پیاده روی اربعین بیشتر شده و رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی و غرب تلاش دارند اهمیت این رویداد بزرگ را کم اهمیت نشان دهند چرا که اربعین به ضرر استکبار جهانی و باعث رسوایی آنهاست.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مهمترین هدف از نهضت امام حسین (ع) مبارزه با ظلم و ستم و استکبار بوده است، افزود: پیاده روی اربعین امروز نیز همین هدف را دارد و صرفا مختص شیعه نیست بلکه اهل سنت، مسیحی و غیر شیعیان نیز در آن مشارکت دارند.

به گفته وی پیاده روی اربعین موجب تقویت روحیه انقلابی و مبارزه با ظلم و ستم می‌شود و این پیاده روی امروز ترس به دل دشمنان انداخته است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین یک اتحاد و اعتلایی برای جهان اسلام است گفت: این اتحاد در درجه اول زمینه جهانی شدن امام حسین (ع) را و در مرحله بعدی زمینه جهانی شدن حکومت امام زمان (عج) را فراهم خواهد کرد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به چهلیمن سال از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۴۰ سال ایستادگی ملت ایران پیروزی و موفقیت‌های متعددی را در پی داشته است و به همان نسبت ۴۰ سال شکست توطئه‌های مختلف امریکا را نشان می‌دهد.

وی گفت: در ۴۰ سال گذشته آمریکا تلاش داشته تا ساختار نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهد یا حداقل رفتار مسئولان نظام را به سمت خود متمایل کند، ولی جمهوری اسلامی به درختی تنومند و سدی آهنین در برابر توطئه‌های آمریکا تبدیل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: آمریکا در ۴۰ سال گذشته تلاش در ایجاد بحران، چالش و مشکل بر سر راه جمهوری اسلامی داشته است، اما به فضل الهی و مجاهدت جوانان، ملت ایران تمام این چالش‌ها را با سربلندی و پیروزی عبور کرده است.

به گفته وی آمریکا در ۴۰ سال گذشته تمام تلاش کرده تا جلوی پیشرفت و نفوذ جمهوری اسلامی را بگیرد، اما امروز جمهوری اسلامی علی رغم تحریم‌ها در زمینه‌های مختلف علمی در عرصه‌های هسته ای، پزشکی و بسیاری زمینه‌های دیگر رتبه‌های خوبی در دنیا دارد.

امام جمعه خرم آباد افزود:علاوه بر پیشرفت‌های علمی امروز جمهوری اسلامی به جهان صادر شده است و با کشور‌های دنیا تعامل و ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز در عراق، سوریه، لبنان و یمن و حتی در دل مردم آمریکا و کل دنیا نفوذ دارد و ترس به دل استکبار جهانی انداخته است.

آیت الله میرعمادی در بخشی از سخنانش با اشاره به ۱۰ آبان و سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی گفت: ایشان طلایه دار شهدای محراب هستند که با خطبه‌های روشنگرانه خود نقش موثری داشته است.

وی با شاره به هشتم آبانماه و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده گفت: این روز به عنوان روز بسیج دانش آموزی نام دارد و نوجوانان بسیجی امروز پرچمدار آینده نظام اسلامی هستند.

انتهای پیام/م

پیاده روی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی جهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.