مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است.

گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگانبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،دکتر غلامرضا محرابی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: در کنار طرح پایش بیماری آنفلوآنزای پرندگان در سطح تمامی مناطق پرخطر استان اعم از مزارع پرورش طیور صنعتی، تالاب‌ها و مناطق دریایی اقدامات قرنطینه‌ای لازم نیز در مبادی ورودی و خروجی استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها تاکنون علائمی از این بیماری در جمعیت پرندگان استان مشاهده نشده است.

محرابی افزود: بیشترین مراقبت‌های ما در سواحل، تالاب‌ها و آب بندان‌های بزرگ استان که پذیرای پرندگان وحشی مهاجر است، انجام می‌شود و اکیپ‌های سیار ما در این مناطق، طرح پایش مستمر را انجام و با مشاهده موارد مشکوک نمونه برداری انجام و در صورت نیاز بلافاصله پرنده را معدوم سازی می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر این اکیپ‌های دامپزشکی استان در تمامی مزارع مرغ گوشتی، تخم گذار و مادر و همچنین پرورش بوقلمون در سطح استان حضور داشته و به صورت روزانه و مستمر مراقبت‌های فعال را انجام می‌دهند و در صورت مشاهده بیماری بلافاصله اقدامات قرنطینه‌ای لازم انجام خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: در این زمینه دهیاریها، بهورز‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌های استان نیز با توجه به با دامپزشکی استان همکاری لازم را دارند.

انتهای پیام/ف

هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.