مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، از ابتلای دو واحد مرغداری در شهرستان شهرکرد، به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

ابتلای دو واحد مرغداری به آنفلوانزای فوق حاد پرندگانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی سلطانی گفت: دو واحد مرغداری در شهرستان شهرکرد، به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده شد.

وی افزود: پس از مشاهده و گزارش علایم مشکوک در این مرغداری‎ها، نمونه برداری و آزمایش لازم انجام و شیوع بیماری تأیید گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان پاکسازی این دو واحد اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل، اقدامات آمایشی، قرنطینه‎ای، کنترلی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار و گسترش این بیماری در حال انجام است.

به گفته سلطانی؛ جلوگیری از تماس پرندگان بومی با پرندگان وحشی و به ویژه آبزیان، رعایت شرایط بهداشتی برای پرندگان بومی، تهیه گوشت طیور و تخم مرغ از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی، و پخت کامل آن قبل از مصرف، از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان می‌باشد.

آنفلوانزای (آنفولانزا) فوق حاد از مهم‌ترین بیماری‌های طیور و یک بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان، با علایم سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، علایم تنفسی حاد، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دانه، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی در گله است.

انتهای پیام/ش

چهارمحال و بختیاری در معرض آنفلوانزای پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار