مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از مشاهده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یک واحد مرغداری صنعتی در شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمحمد نجاتی گفت: به دنبال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در چهارمحال و بختیاری طی چند هفته گذشته و بررسی و کنترل مرگ و میر پرندگان توسط بازرسان دامپزشکی، علایم این بیماری در یک واحد مرغداری صنعتی در منطقه شاه منظر شهرکرد حوالی شهر سورشجان مشاهده شد.
 
وی افزود: پس از انجام آزمایشات، ۱۲ هزار قطعه طیور آلوده این مرغداری به طور کامل معدوم و جایگاه نگهداری پرندگان هم ضد عفونی و پاکسازی گردید.

نجاتی با اشاره به فعالیت ۲۴۰ واحد مرغداری در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آزمایشات انجام شده بیانگر سلامت کامل در محصولات دیگر مرغداری‌های استان است.

آنفلوآنزای (آنفولانزا) فوق حاد از مهم‌ترین بیماری‌های طیور و یک بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان با علایم سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، علایم تنفسی حاد، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دانه، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی در گله می باشد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار