معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم اینک هزار بیمار زاهدانی از خدمات کلینیک دیابت مستقر در بیمارستان بوعلی این شهرستان استفاده می‌کنند.

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی زاهدان؛ دکتر قاسم میری علی آباد اظهار داشت: ارائه آموزش سبک زندگی، پیگیری روند درمان و ارزیابی و کنترل عوارض بیماری دیابت از جمله خدمات این کلینیک به مراجعه کنندگان است.

وی با اشاره به روند رو به رشد شیوع بیماری دیابت گفت: کلینیک دیابت بیمارستان بوعلی زاهدان با حضور متخصصین داخلی، قلب و عروق، زنان و زایمان، نفرولوژی، کارشناس پرستاری و کارشناس تغذیه در شیفت صبح و همچنین متخصص روانپزشکی در شیفت عصر به مراجعان خدمات ارائه می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: به منظور سهولت دسترسی به خدمات ویزیت تخصصی برای بیماران دیابتی و در راستای پروتکل کشوری برنامه کنترل و پیشگیری دیابت نوع ۲، بزودی ارائه خدمات در بخش‌های چشم پزشکی، داخلی اعصاب و اورولوژی و فوق تخصص غدد به مجموعه این کلینیک اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه دیابت یکی از بیماری‌های غیر واگیر است که به دلیل تغییر شیوه‌ی زندگی در جامعه رو به افزایش است، ادامه داد: به مناسبت هفته ملی دیابت روز گذشته کلینیک‌های دیابت در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) خاش و رازی سراوان افتتاح شد.

میری علی آباد تصریح کرد: دیابت یا بیماری قند ناشی از اختلال متابولیسم و سوخت و ساز است که به دلایل گوناگون ظاهرمی شود.

وی افزود: دیابت یکی از شایعترین بیماری‌های غیر واگیر در کشور به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر به دلیل تغییر الگوی زندگی رو به افزایش است.

انتهای پیام/پ

خدمات کلینیک دیابت زاهدان

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار