مدیرکل امور آموزش عمومی پایه و همگانی جمعیت هلال احمرکشور در سفر به کرمان گفت: EOP برنامه‌ای برای مشارکت همه واحد‌های جمعیت در پاسخگویی طی حوادث است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد سلطانی مدیرکل امور آموزش عمومی پایه و همگانی جمعیت هلال احمرکشور در کرمان گفت: جمعیت هلال احمر بر حسب وظیفه ذاتی در زمان پاسخگویی به حوادث در کشور نیازمند برنامه‌ای مدون و مکتوب بر اساس شرح وظایف تعریف شده از سوی اسناد بالادستی است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری دوره آشنایی با برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمر در برابر سوانح افزود: در این دوره شرح وظایف سازمان‌ها و معاونت‌های جمعیت هلال احمر به عنوان بدنه اصلی در بحث امدادونجات، اسکان اضطراری و جستجو و نجات در زمان پاسخگویی به حوادث در کشور معرفی و تبیین می‌شود.

سلطانی بیان کرد: خوشبختانه با برگزاری این دوره آموزشی مدیران، معاونان سازمان‌های جوانان، داوطلبان، معاونت‌های بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش، نیروی انسانی و پشتیبانی و ... در ستاد مرکزی و استان‌ها با شرح وظایف خویش در زمان پاسخگویی در حوادث و سوانح آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به تشریح دوره آموزشی آشنایی با برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمر در برابر سوانح افزود: این برنامه آموزشی به صورت کارگاهی و بررسی چهار سناریو مختلف برای فراگیران ارائه می‌شود تا بر اساس آن برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

مدیرکل امور آموزش عمومی پایه و همگانی جمعیت هلال احمر عنوان کرد: اولین فاز برگزاری این دوره آموزشی برای معاونان امدادونجات استان‌ها برگزار شده است و در مرحله دوم برای مدیران، معاونان ستادی و روسای شعب در سطح استان‌ها در حال برگزاری است.

وی با اشاره به ضرورت اجرائی برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمردر حوادث گفت: با استفاده از اصول علمی حاکم بر مدیریت بحران و تجارب گذشته، این برنامه از سوی سازمان امدادونجات و همکاری سایر معاونت‌ها و سازمان‌های همراه در جمعیت تدوین شده است.

دوره آموزشی کارگاه (EOP آشنایی با برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمر در حوادث) در استان کرمان با حضور ۴۰ نفر از معاونان و روسای شعب جمعیت هلال احمر استان کرمان ازروز گذشته ۱۹ آبان ماه جاری به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ی

ضرورت اجرائی برنامه پاسخگویی جمعیت هلال احمردر حوادث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار