بستر‌های رودخانه‌های مازندران در یک بانک اطلاعاتی شناسنامه دار باید شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در جلسه هماهنگی مدیران منابع آب شهرستان‌ها با اشاره به وجود ۶۰۰۰ هکتار بستر در مجاورت ۷۰۰۰ کیلومتر رودخانه‌های استان، گفت: این رقم باید با کمک مشاورینی که مطالعات مهندسی رودخانه را انجام می‌دهند تدقیق شده و برای هر کدام از این بستر‌ها شناسنامه تهیه شود.
وی افزود: از بعد حاکمیتی و حفظ حقوق انفال در گام اول باید موضوع آزادسازی بستر‌ها و در گام بعدی موضوع بهره برداری و واگذاری بستر‌های آزاد شده مد نظر قرار گیرد.
یخکشی با بیان اینکه پلان کار در بخش رودخانه‌ها باید تغییر کند افزود: تاکنون فرایند مطالعات مهندسی رودخانه عمدتا متکی بر داده‌های فنی بود و مسائل اجتماعی و حقوقی در این بخش کمرنگ بود که به نظر میرسد باید مشاورین در روش مطالعه تجدید نظر کنند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران بر انجام مطالعات میدانی تاکید کرد و گفت: مشاوران و کارشناسان ابتدا باید تعیین حدود نموده و در گام بعدی بحث آزادسازی باید مدنظر قرار گیرد و برای اینکار بایدبه متصرفین غیرمجاز اخطاریه و در صورت عدم تمکین موضوع در محاکم قضایی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: همه مدیریت‌ها در محاکم قضایی دارای وحدت رویه و استدلال محکم و متقن باید باشند و از حقوق حاکمیت در این بخش به درستی دفاع کنند.
انتهای پیام/ک


وجود ۶ هزار هکتار در مجاورت رودخانه‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.