نکوداشت مردمی نیما به مناسبت صد و بیست و یکمین سالگرد نیما در خانه و موزه نیما در روستای یوش برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: نیما از شعرای بلند آوازه شهرستان نور و پدر شعر نو فارسی در سطح ملی بوده و مضامین فرهنگی، اجتماعی و ادبی بسیار شگرفی در سروده‌ها و آثار این شاعر برجسته وجود دارد.

محل زندگی نیما در سال ١٣٦٨ با تلاش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت ملی رسیده است.

محل زندگی این شاعر بلند آوازه درحال حاضر به عنوان پایگاه خانه نیما در یوش و سایت موزه نیما بسیاری از اثار و بعضی از ملزومات زندگی وی نگهداری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

سالانه جهت نکوداشت این شاعر فرهیخته مراسمی در سالروز ولادتش با تلاش سازمان مردم نهاد و دوستداران شعر و شاعری و ادیبان برجسته کشور و به ویژه شعرای به نام شهرستان نور برگزار می‌شود.

سال‌های گذشته این مراسم به صورت دولتی برگزار می‌شد، اما امسال ادارتی، چون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ادراه فرهنگ و ارشاد، استانداری و دیگر نهاد‌ها به عنوان همکار در کنار این سازمان مردم نهاد بودند که به نظر می‌رسد دارای وجاهت بیشتری شده است.

در این نکوداشت موسیقی زنده سنتی، لاک تراشی، بافت‌های سنتی، اهدای تندیس مردمی بنیاد نیما و شعر خوانی اجرا و از سایت مرکز اطلاع رسانی داروگ رونمایی شد.

انتهای پیام/ م

برگزاری صد و بیست و یکمین سالگرد نیما در روستای یوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.