تعدادی از گروه‌های حقوق مدنی از دونالد ترامپ به دلیل امضای قانون ضدمهاجرتی اخیر علیه کاروان پناهجویان شکایت کردند.

شکایت گروه‌های حقوق مدنی از سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، تعدادی از گروه‌های حقوق مدنی روز گذشته (جمعه) از دولت دونالد ترامپ به دلیل سیاست های ضدمهاجرتی‌اش شکایت کردند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، مرکز قانون فقر جنوبی و مرکز حقوق قانونی در شکایتی که روز گذشته در دادگاه منطقه‌ای شمال کالیفرنیا تنظیم کردند، نوشتند که دولت دونالد ترامپ قوانین مهاجرت را نقض کرده است.

عمر جادوات، رئیس اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: قانون ممنوعیت مهاجرتی جدید دونالد ترامپ غیرقانونی است. نه رئیس جمهور و نه نمایندگان او می توانند دستورالعمل های آشکار قانون آمریکا را لغو کنند؛ اما دقیقا همین کار را می کنند. این اقدام قوانین آمریکا را تضعیف می کند و یک شکست اخلاقی محسوب می شود.

اعضای این گروه های مدنی در یک شکایت نامه 18 صفحه ای اعلام کردند قوانین و فرمان های دولتی ترامپ در تضاد کامل با دستورالعمل‌های کنگره است. به گفته این گروه های مدنی بر اساس «لایحه مهاجرت و تابعیت 1965» مهاجران این حق را دارند که در صورتی که چه به صورت قانونی و چه غیرقانونی وارد کشور شده اند، درخواست پناهندگی خود را ارائه دهند.

دونالد ترامپ روز جمعه فرمان ممنوعیت ورود کاروان پناهجویان از مرز جنوبی کشور را امضا کرد. در متن این فرمان آمده است: «آنها در قالب گروه های عظیم و سازمان یافته از مکزیک می آیند و قصد دارند به صورت غیرقانونی یا بدون اسناد مناسب وارد آمریکا شوند و درخواست پناهندگی دهند. علیرغم گذشته، بخش زیادی از آنها مجاز به برخورداری از این امتیاز نخواهند بود.»

رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی و حتی پس از ورود به کاخ سفید موضعی سرسختانه علیه پناهجویان در پیش گرفته است. وی پیش از این هم دستوری را امضا کرده بود که مهاجران را از فرزندانشان در مرزها جدا می کرد. این سیاست به دنبال اعتراض گسترده مردم و مقامات دولتی لغو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار