رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم عنوان کرد؛

واحد تولید کننده تیشو فردا در محمود آباد قم افتتاح می شود/بهره برداری از۱۳ طرح صنعتی در قم

سیجانی گفت:آیین بهره برداری از این طرح‌ها، ۱۴ آبان ماه با حضور مسئولان ملی و استانی در واحد تولیدکننده تیشو به عنوان طرح شاخص،در شهرک صنعتی محمود آباد قم برگزار می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم ضمن گرامی داشت یوم الله۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی گفت:آیین بهره برداری از این طرح‌ها به صورت همزمان روز دوشنبه، چهاردهم آبان ماه با حضور مسئولان ملی و استانی در واحد تولیدکننده تیشو به عنوان طرح شاخص، در شهرک صنعتی محمود آباد قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بهره برداری از واحد تولید تیشو در قم،اضافه کرد: تیشو، ماده اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات سلولزی مانند دستمال کاغذی و پوشک است که در کل کشور تنها پنج واحد در این زمینه فعالیت می‌کند و بهره گیری از آن می‌تواند نیاز داخلی به این محصول مهم را تا حد زیادی تأمین کند.

سیجانی عنوان کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن محصول در سال برای بیش از ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: برای راه اندازی این واحد صنعتی که می‌تواند نقش مهمی در بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان در زمینه تولید محصولات سلولزی داشته باشد، ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره تولید در قم،تصریح کرد:در این استان تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی تولیدکننده محصولات سلولزی فعالیت دارند که با بهره برداری از این واحد تولیدی، به آسانی ماده اولیه مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اشاره کرد: در کنار این طرح شاخص، ۱۲ طرح صنعتی کوچک و متوسط دیگر نیز در سطح شهرک‌های صنعتی استان به بهره برداری خواهد رسید که در زمینه تولید محصولات نساجی و پوشاک مانند نخ، کفش، تولید شلنگ‌های خودرو، فرآوری آهک، تولید فرومنگنز، ورق پلاستیکی، لامپ آل ای دی، تولید دستمال کاغذی و وسایل شهر بازی، فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح واحد صنعتی تولیدکننده تیشو در استان، به دلیل تأمین مواد اولیه کارخانه‌های داخلی محصولات سلولزی، نقش مهمی در کاهش هزینه‌های ارزی کشور و جلوگیری از خطر تحریم این محصول توسط دشمن خواهد داشت.

سیجانی بیان کرد: برای افتتاح این ۱۲ طرح صنعتی در سطح شهرک‌های صنعتی استان بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۲۰۰ تن به صورت مستقیم، اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ح

۱۳ طرح صنعتی در قم افتتاح می‌شود

برچسب ها: سرویس اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار