سیجانی گفت: ثبت مستمر اطلاعات ورود و خروج کالا در انبارهای استان الزامی است و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم گفت: تمامی انبارداران استان که در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی www.nwms.ir ثبت نام کرده اند، موظف هستند با مراجعه به این سامانه، نسبت به ثبت مستمر وضعیت ورود و خروج کالا در انبار تحت نظارت خود، اقدام کنند.

وی با اشاره به الزام قانونی برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، عنوان کرد: همچنین لازم است انباردارانی که تاکنون اطلاعات انبار و یا مرکز نگهداری کالای خود را ثبت نکرده اند، در همین سامانه نسبت به ثبت اطلاعات مورد نظر اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم همچنین با اشاره به آخرین مبلغ تسهیلات رونق تولید پرداخت شده به واحدهای صنعتی استان، گفت: تاکنون 611 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی فعال در قم پرداخت شده که نقش موثری در تثبیت و افزایش سطح تولید و میزان اشتغال داشته است.

وی همچنین با بیان این که طرح تشدید مبارزه با گران فروشی و احتکار در قم با جدیت ادامه دارد، اظهار داشت: در میان تخلف های گزارش شده، گرانفروشی، کم فروشی، امتناع از عرضه کالا و احتکار، بیشترین حجم شکایت های مردمی را به خود اختصاص داده است.

طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی و احتکار، از ابتدای تابستان سال جاری با هدف بازرسی از واحدهای صنعتی، انبارها، سردخانه ها، کشتارگاه های دام و طیور و همچنین برخورد با گرانفروشی، امتناع از فروش، اختفا و احتکار در استان قم آغاز شده است.

سیجانی از تمام همشهریان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در این زمینه با شماره 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و 135 اداره تعزیرات تماس بگیرند و موارد را اطلاع دهند.

فعالیت 40 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی در قالب 40 اتحادیه از جمله بخش های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از 90 درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام /ت

ثبت مستمر اطلاعات انبارهای قم الزامی است

برچسب ها: سرویس اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.