افزایش قیمت مرغ ربطی به صادرات این محصول ندارد و افزایش قیمت نهاده‌ها سبب جهش قیمت مرغ شده است.

عطاء الله حسن زاده عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: یک واحد مرغداری ۲۰۰ هزار قطعه ای، برای یک دوره پرورش به ۲۵۰ تن خوراک دام نیاز دارد که مرغداران برای حمل این میزان حدود ۷۰ میلیون تومان باید کرایه بدهند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید قابل پیش بینی نیست و قیمت مرغ نیز به همین دلیل قابل پیش بینی نخواهد بود، افزود: وزیر صنعت، معدن تجارت یا کارشناسان این وزارت خانه لطف کنند به صورت میدانی به واحد‌های مرغداری بیایند و قیمت نهایی یک کیلوگرم مرغ را محاسبه کنند.

حسن زاده گفت: مصوبه کارگروه تنظیم بازار، حداکثر قیمت این محصول را ۸ هزار و ۱۷۵ تومان اعلام کرد، اما قیمت فعلی مرغ نشان می‌دهد دلالان از این مصوبات پیروی نمی‌کنند.

عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه دولت برای حمایت باید زمانی که مرغدار در حال ضرر است کف قیمت را مشخص کند، افزود: مرغداران کشور ماه گذشته بیش از ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی کردند که به اندازه نیاز بازار است و سرریز تولید نیز داریم.

وی گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ در شرایط فعلی بیش از ۶۷۰۰  تومان است، اما از مرغدار ۶۵۰۰ خریداری می‌کنند.

حسن زاده در باره تاثیر صادرات مرغ بر روند قیمت گفت: ماهانه ۱۰۰ هزار تن ظرفیت صادرات در کشور وجود دارد، اما صادرات مدیریت یافته در کشور انجام نمی‌شود و هر مرغدار به صورت مقطعی با توان شخصی اقدام به صادرات می‌کند.

عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور افزود: دولت برای ساماندهی صادرات باید به صادرکنندگان کد ویژه‌ای بدهد یا با آن‌ها قرارداد سالانه ببندد.

وی گفت: اتحادیه مرغداران کشور نیز نگران افزایش قیمت‌های مرغ است چرا که  افزایش قیمت مرغ  سبب کوچک شدن سفره مردم و کاهش تقاضا می‌شود که می‌تواند صنعت مرغداری را نابود کند.

انتهای پیام/ م

افزایش قیمت نهاده‌ها علت گرانی مرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.