به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از کاهش قیمت مرغ زنده تا پایان امسال خرید و ذخیره سازی حدود ۵ هزار تن مرغ منجمد در مازندران پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیمی مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به خرید و ذخیره سازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در استان گفت: این میزان مرغ منجمد از واحد‌های تولیدی امسال خریداری و ذخیره سازی شد.

وی افزود: از این میزان ۲ هزارو ۵۰۰ تن به منظور تنظیم بازار داخلی ذخیره سازی و بقیه به سایر استان‌ها ارسال شده است.

ابراهیمی گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از کاهش قیمت مرغ زنده تا پایان امسال خرید و ذخیره سازی حدود ۵ هزار تن مرغ منجمد نیز پیش بینی شده است.

عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: در بخش طیور دو هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی در استان فعالیت می‌کنند که ۲۰۰ واحد مرغ واحد و شش واحد مرغ اجداد و ۴۰ کارخانه جوجه‌کشی است.

وی افزود: مازندران زیرساخت‌های خوبی در بحث تولید مرغ دارد که می‌توانیم ظرفیت تولید را تا ۳۰۰ هزار تن افزایش دهیم، اما برای تنظیم بازار ۲۰۰ هزار تن تولید می‌شود.

عطایی نژاد در زمینه مرغ مادر نیز گفت: از ظرفیت ۵۰ درصدی استفاده می‌کنیم، زیرا تولید بیش از اندازه بازار مرغ و جوجه را به هم می‌زند.

وی افزود: مازندران با تولید سالانه ۲۱۰ هزار تن رتبه نخست تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

انتهای پیام/آ

ذخیره سازی بیش از ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.