سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: ۱۳۳ مجوز جوجه ریزی به ظرفیت دو میلیون و ۸۱۲ هزار قطعه در مرغداری‌های ساری صادر شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ،فرزین فرهادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: تاکنون در این شهرستان از طریق سامانه، ۱۳۳ مجوز جوجه ریزی به ظرفیت دو میلیون و ۸۱۲ هزار قطعه صادر شد که سهم ۲۵ درصدی از جوجه ریزی استان را از آن خود کرده و حائز رتبه نخست صدور مجوز جوجه ریزی در سامانه سماصط شده است.

وی از ثبت نام ۱۷۸ واحد مرغداری به ظرفیت ۳ میلیون و ۲۵۲ هزار قطعه در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) در شهرستان ساری خبر داد.

فرهادی گفت: هدف از راه اندازی این سامانه را مدیریت تولید، تنظیم بازار گوشت مرغ و جوجه یکروزه، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، ساماندهی واحد‌های غیرمجاز، کاهش سن و وزن کشتار، ایجاد شفافیت در بازار معامله جوجه یکروزه گوشتی، نظارت بر عملکرد شرکت‌های زنجیره تولید گوشت مرغ و اصلاح فضای کسب و کار در صنعت طیور کشور است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: واحد‌های مرغ مادر، جوجه کشی و مرغ گوشتی با مراجعه به سامانه www.samasat.ir و یا www.samatir.ir می‌توانند اطلاعات خود را وارد کنند تا در آینده در صدور مجوز جوجه ریزی و دریافت جوجه یکروزه دچار مشکل نشوند.

وی گفت: شهرستان ساری دارای ۲۷۴ واحد مرغداری صنعتی دارای مجوز به ظرفیت ۵ میلیون و ۹۵ هزار قطعه جوجه در هر دوره و تولید ۳۹ هزار تن گوشت سفید در سال است.

انتهای پیام/ر

ثبت نام ۱۷۸ واحد مرغداری ساری در سامانه سماصط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.