همزمان با هفته پدافند غیرعامل، ۴۳۸ برنامه در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری چهارمحال و بختیاری، از اجرای ۴۳۸ برنامه همزمان با هفته پدافند غیرعامل و در راستای توجه به مسائل پدافندی در سراسر این استان خبر داد.

علی محمدی گفت: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل امسال از ۸ تا ۱۴ آبان، با شعار «افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی» و در حوزه‌های فنی، شهری، زمینی و سایبری در حال برگزاری است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌ها، همایش، رزمایش، مانور‌های امدادی و کارگاه آموزشی از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

محمدی، برگزاری مانور‌های لحظه صفر در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری را از مهم‌ترین این برنامه‌ها بیان و اضافه کرد: پس از برگزاری این مانور، فرمانداران شهرستان‌های ۹ گانه، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و برای تقویت مزیت‌ها و رفع کمبود‌ها برنامه ریزی می‌کنند.

به گفته وی؛ فرهنگ سازی و آمادگی نیروها، مسئولان و فعالان دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان، امنیتی و انتظامی از اهداف برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است.

۸ آبان ماه نیز از سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و با موافقت رهبر معظم انقلاب (دام ظله)، به عنوان «روز پدافند غیرعامل» نامگذاری گردید.

پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و غیر نظامی، و نوعی دفاع فنی و مدیریتی با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف و حتی مردم است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تلفات انسانی و خسارات مالی، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات می‌شود.

انتهای پیام/ش

اجرای برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.