همزمان با سراسر کشور، برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سراسر کشور، برنامه‌های «هفته پدافند غیر عامل» از صبح امروز شنبه ۶ آبان ۹۶ و با شعار «پدافند غیر عامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و تا جمعه آینده ۱۲ آبان ادامه دارد.

علی محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری گفت: صبحگاه مشترک و رژه نیرو‌های نظامی، انتظامی و امدادی، نواختن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس، دیدار اعضای ستاد هفته پدافند غیر عامل با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه استان، برپایی همایش ها، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، رزمایش ها، رونمایی از پروژه‌های پدافند غیرعامل، تبلیغات، برپایی نمایشگاه، مسابقات فرهنگی و هنری شامل عکاسی، نقاشی، کاریکاتور، فیلمنامه نویسی و ...، و تجلیل از فعالان و برترین‌های این عرصه از جمله این برنامه هاست.

وی افزود: همایش کالبدی سراسری از طریق ویدئو کنفرانس، کارگاه پدافند زیستی، شیمیایی و پرتویی، همایش‌های تخصصی زیستی، سایبری، کالبدی، فنی، مردم محور و اقتصاد مقاومتی با موضوع پدافند غیرعامل از برنامه‌های ویژه این هفته در استان می‌باشد.

به گفته محمدی؛ روز شمار هفته پدافند غیر عامل امسال به شرح زیر است:

۱) شنبه ۶ آبان: مصون سازی کشور با تفکر بسیجی و روحیه جهادی
۲) یکشنبه ۷ آبان: خودباوری و اقتدار علمی با حرکت انقلابی
۳) دوشنبه ۸ آبان: پدافند غیر عامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور
۴) سه شنبه ۹ آبان: حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات سایبری
۵) چهارشنبه ۱۰ آبان: جامعه سالم، آماده در برابر تهدیدات نوین
۶) پنج شنبه ۱۱ آبان: استحکام بخشی و صیانت از زیر ساخت‌های کشور
۷) جمعه ۱۲ آبان: حفظ سرمایه‌های کشور با مشارکت مردمی.

۸ آبان ماه نیز از سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و با موافقت رهبر معظم انقلاب (دام ظله)، به عنوان «روز پدافند غیرعامل» نامگذاری گردید.

پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و غیر نظامی، و نوعی دفاع فنی و مدیریتی با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف و حتی مردم است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تلفات انسانی و خسارات مالی، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات می‌شود.

انتهای پیام/خ

برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار