رکوردشکنی اپل در سه‌ماهه آخر سال

در نتایجی که از عملکرد فروش محصولات اپل در سه‌ماهه آخر سال منتشر شده، سود خالص ۲۰۱۸ این شرکت رکورد قبلی خود را شکسته است.

رکوردشکنی اپل در سه‌ماهه آخر سالبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ما همیشه می‌شنویم که اپل فروش خوبی دارد و به همین دلیل از درآمد بالایی نیز برخوردار است. اما الان دقیقا می‌توانیم بگوییم این عدد چقدر است. این را از روی نتایج سه‌ماهه آخر فروش این شرکت به دست آورده ایم. اگر برای شما سوال است که چرا "سه‌ماهه آخر"، باید بگوییم که سال 2018 مالی سه ماه زودتر از تقویم به پایان می‌رسد. خب نتیجه عملکرد اپل در این سال مالی چگونه بوده است؟ جواب این است: بسیار خوب.

از لحاظ درآمد، اپل رکورد خود را با 62.9 میلیارد دلار شکست داد که 20٪ بالاتر از یک سال پیش بود. بخش خدماتی شرکت اپل طی سال گذشته رشد چشمگیری داشته و به درآمد 10 میلیارد دلاری رسیده است، که بیشتر از 25 درصد بیشتر از سال گذشته است.

در همین حال، درآمد خالص اپل 14.12 میلیارد دلار بود که تقریبا 32 درصد بیشتر از سه‌ماهه آخر در سال 2017 است. به نظر می رسد اپل در حال حاضر یکی از سودآورترین شرکت های جهان است. با این نتایج مثبت سهامداران اپل نیز راضی خواهند بود.

آیفون بیش از 46 میلیون دستگاه در سه ماهه گذشته فروخته است و درآمد 37 میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است که بیشتر از نیمی از کل شرکت است. این نشان می دهد دقیقا چقدر اپل به سه گوشی که سالانه آن را منتشر می کنند، تکیه می‌کند تا این نتایج مالی را بهبود بخشد.

یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که به طور متوسط، زمانی که هر آیفون به فروش می‌رسد، اپل 793 دلار درآمد کسب می‌کند. فقط لازم به یادآوری است که این ارقام برای سه ماهه‌ای است که در 30 سپتامبر، چند هفته پس از اعلام مدل‌های آیفون 2018، به پایان رسیده است، بنابراین گزارش فروش آیفون‌های جدید، از جمله گران‌ترین آیفون XS Max، تا سه ماه بعدی نوشته نخواهد شد.

آیا شما به اپل برای دستیابی به این موفقیت با خرید محصولاتش کمک کرده‌اید؟ یا شما یک کاربر آندروید هستید که فقط برای چک کردن چگونگی رقابت اپل با دیگر برندها این خبر را خوانده اید؟

 


بیشتر بخوانید: ربات‌های انسان‌نمایی که شما را می‌ترسانند +فیلم


انتهای پیام/

نتایج فروش محصولات اپل

 
برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار