اپل از مک‌بوک ایر جدید خود رونمایی کرد +فیلم

اپل در رویداد شب گذشته خود، مک‌بوک ایر جدید خود را در کنار محصولات دیگر این شرکت به صورت رسمی معرفی کرد.

اپل از مک‌بوک ایر جدید خود رونمایی کرد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت چند ملیتی اپل که در زمینه‌ی طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت دارد، در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا تاسیس شده است. این شرکت که بیشتر به تولید سخت‌افزارهای نوین معروف است، محصولاتی مانند آیپد، آی‌مک، مک‌بوک، آی‌پاد، آیفون، اپل واچ و اپل تی‌وی را نیز تولید و عرضه می‌کند. پیش از این، اپل مشخص کرده بود که این شرکت قصد دارد در تاریخ 30 اکتبر (8 آبان) مراسم رونمایی از آیپدها و مک‌بوک‌های خود را برگزار کند که شب گذشته این اتفاق افتاد. طی این رویداد مهم، تیم اپل iPad Pro و مک‌بوک‌های جدید خود یعنی MacBook Air و Mac mini را به صورت رسمی معرفی کرد. اپل در کنار این محصولات، محصولات نرم‌افزاری دیگری را هم معرفی کرد.

یکی از محصولات مهمی که در رویداد شب گذشته اپل، رونمایی شد، MacBook Air جدید و فوق باریک این شرکت بود که از سال 2015 تا به حال دچار تغییرات زیادی نشده بود. مک‌بوک ایر سال گذشته تنها با یک ارتقا در سی‌پی‌یو و گرافیک خود عرضه شده بود. صفحه نمایش آن Retina نبود و در مقایسه با مدیای که از آن پخش می‌شد، رزولوشن پایینی داشت.

MacBook Air جدید یک جایگزین مناسب برای لپتاپ‌های دیگر اپل است. این لپتاپ دارای یک نمایشگر Retina با 50 درصد حاشیه کمتر در طراحی شبیه به مدل استاندارد MacBook است و محتوای داخلی آن هم ارتقا یافته‌اند. اندازه صفحه نمایش این نوت‌بوک فقط 13.3 اینچ است و نکته مهم در مورد آن باریک بودن کل دستگاه است که می‌توان گفت باریکترین لپتاپ جهان است. مک‌بوک ایر 2018 دارای دو پورت USB-C و یک جک 3.5 میلیمتری صدا است. جرم این دستگاه فقط به 1.25 کیلوگرم (2.75 پوند) می‌رسد که از مدل MacBook Air قدیمی هم سبکتر است. نسخه قدیمی MacBook Air جرمی معادل 1.35 کیلوگرم (2.96 پوند) داشت.

مک‌بوک ایر جدید اپل برای امنیت بیشتر دستگاه دارای Touch ID است که با چیپست T2 به کار گرفته شده در MacBook Pro و iMac Pro کار می‌کند. این دستگاه دارای نوار تاچ نیست که با این وجود مشخص می‌شود که نوار تاچ روی MacBook Pro ضروری نبوده است. این دستگاه اساسا یک MacBook Pro مدرن در طراحی ایر است. این دستگاه همان نسل سوم کیبورد لپتاپ با مکانیزم پروانه‌ای را دارد که یعنی باگ‌های پیش آمده در دستگاه‌های MacBook Pro در دو سال گذشته روی آن کاملا برطرف شده است.

این لپتاپ دارای واحد پردازندش نسل هشتم اینتل با دو هسته است که همراه با گرافیک آن تولید شده است. مک‌بوک ایر تا 16 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کند و 1.5 ترابایت حافظه SSD دارد. کاربران همچنین می‌توانند از یک پورت USB-C یا Thunderbolt برای شارژ آن استفاده کنند. نکته جالب این لپتاپ مدرن این است که از گرافیک خارجی (اکسترنال) هم پشتیبانی می‌کند. مدل پایه MacBook Air 2018 دارای حافظه رم 8 گیگابایتی، پردازنده 1.6 گیگاهرتزی Core i5 و حافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایت است. انتقال اطلاعات در این دستگاه با سرعت حداکثر 40 گیگابایت در ثانیه اتفاق می‌افتد.

پیش فروش این دستگاه‌ها از یک‌هزار و 199 دلار آغاز شده است و قرار است 7 نوامبر (16 آبان) در بازار عرضه شود. در ادامه می‌توانید تیزر منتشر شده از مک‌بوک ایر (MacBook Air) را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید: در رویداد شب گذشته اپل چه گذشت؟


انتهای پیام/

MacBook Air جدید اپل رونمایی شد +فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار