برای نخستین بار در شهرستان فسا با نظارت واحد حفظ نباتات و کلینیک گیاه پزشکی، گواهی محصول سالم برای تولید خربزه صادر شد.

صدور گواهی محصول سالم برای تولید خربزه در فسابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریم محمدی کارشناس واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: این گواهی با توجه به نیاز جامعه به تولید غذای سالم و عاری از هر گونه باقی مانده سموم کشاورزی و نیترات در سبد غذایی، صادر شد.

وی افزود: گواهی صادر شده شامل کنترل و پایش این محصول در مراحل خاکورزی و تغذیه، اجرای طرح‌های مدیریت تلفیقی آفات (ipm) و رعایت طول دوره ماندگاری سموم (دوره کارنس) است.

محمدی ادامه داد: پس از آماده شدن محصول، با انجام نمونه برداری، آزمایش و تایید نبود مانده سموم و نیترات در محصول تولیدی، گواهی محصول سالم صادر و با ارایه کد رهگیری ۱۶ رقمی محصول مورد نظر به عنوان محصول سالم و عاری از مانده سموم و نیترات اعلام شد.

او گفت: این گواهی به نام حجت الله کاظمی از روستای حسین آباد از توابع بخش شیبکوه شهرستان فسا و برای یک دوره کشت محصول خربزه صادر شده است و با همکاری کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، موضوع صدور گواهی برای چند محصول سالم دیگر نیز در حال اقدام و پیگیری است.

کارشناس واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان فسا تصریح کرد: محصول سالم در بازار نهایی به دلیل تایید سلامت هم از نظر ارزش ریالی بالاتر است و هم مشتریان رغبت و انگیزه بیشتری برای خرید اینگونه محصولات از خود نشان می‌دهند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

صدور اولین محصول سالم برای تولید خربزه در کوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار