بطحایی گفت: تصویب زیرنظام‌ها ریل گذاری برای اجرای سند است، در هر زیر نظام شناسنامه تفصیلی آماده کردیم.

بطحاییبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم گزارش آخرین وضعیت پیشرفت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان وزیر صبح امروز در ساختمان اصلی این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم بطحایی با تاکید بر اهمیت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اهتمام برای اجرای آن اظهار کرد: از سال ۹۸ که بودجه و امکانات مورد نیاز برای سند تحول را پیش بینی خواهیم کرد جهش خوبی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دیگر هم برای سند تحول بنیادین باید جلو بیایند، ادامه داد: از مجموع ۳۴۰ طرح در برنامه توسعه ششم غربالگری کردیم و برای موارد اولویت دار پیوست مالی، شرایط مورد نیاز و مواردی دیگر از این قبیل مشخص می‌شود که تا شنبه آن را منتشر می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بحثی که امروز داشتیم جمع بندی نهایی از اقدامات لازم برای عملیاتی کردن سند است.

بطحایی اظهار کرد: تکمیل حلقه‌های برنامه‌ریزی همچون تصویب زیرنظام‌ها و اهداف برنامه، ریل گذاری برای اجرای سند محسوب می‌شود همچنین در هر زیر نظام شناسنامه تفصیلی آماده کردیم.

سند تحول باید فهم پذیر باشد

تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: سند تحول باید فهم پذیر باشد که اگر این وضوع محقق شود، روند اجرایی بهتری خواهد داشت.

نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزارتخانه برای اجرای سند جدیت و برنامه ریزی لازم را دارد، گفت: اجرای سند الزاماتی همچون اعتبارات لازم را نیاز دارد و ضرورت دارد تا نمایندگان مجلس توجه بیشتری داشته باشند تا مدرسه‌ای در شان نظام داشته باشند.

عمادی سرپرست آموزش متوسطه درباره اجرای سند تحول بنیادین تصریح کرد: زیر نظام های سند تحول توانمندسازهای این سند هستند.

وی با اشاره به اهداف برنامه تحصیلی به نتیجه رسیده است، گفت: این برنامه ها ناظر بر فعالیت‌های درون مدرسه و دستیابی به مراحلی از حیات طیبه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.