جانشین رییس ستاد بحران استان کرمان گفت: استان کرمان به لحاظ اعتباری در جایگاه خوبی نیست و با کمبود اعتبارات اکنون وضعیت ساخت مسکن روستایی جایگاه مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مصطفی آیت‌الهی‌موسوی جانشین رییس ستاد بحران استان کرمان گفت: دراستان کرمان بین مدیران و دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران هم افزایی خوبی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به قول مساعد معاون بنیاد مسکن در زمینه ارائه تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی در استان کرمان سقفی وجود ندارد و به هر تعداد لازم باشد پرداخت صورت می‌گیرد.

وی از احتمال وجود بارندگی‌ها و سیلاب‌های ناگهانی در پاییز و زمستان جاری خبر داد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی همانند گذشته برای جلوگیری از خسارات احتمالی از این پدیده‌ها به مدیریت بحران کمک کنند.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان ادامه داد: طی نامه‌ای هشت بند درخواستی در زمینه اعتبارات و اصلاح قوانین برای اجرای برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی داشتیم، اما از سوی مجموعه ملی هیچ ترتیب اثری در این زمینه داده نشد.

وی کرمان را پهناورترین استان کشور دانست و بیان کرد: استان کرمان به لحاظ اعتباری در جایگاه خوبی نیست و با اعتباراتی که اکنون در اختیار استان است، نمی‌توانیم کار چندانی انجام دهیم.

جانشین رییس ستاد بحران از خشکسالی‌های پی‌در‌پی استان کرمان و کمبود اعتبارات فرمانداری‌ها و ادارات کل استان سخن به میان آورد و افزود: برای طرح‌ها و برنامه‌هایی که در راستای مقابله با خشکسالی و سازگاری با کم‌آبی در استان دیده شده است، تسهیلاتی نیاز داریم که باید در سطح ملی تامین اعتبار شوند.

وی به طرح همیاران آب اشاره کرد و گفت: کرمان تنها و اولین استانی است که طرح پایلوت همیاران آب را اجرایی کرد، اما از نظر اعتباری دچار مشکل هستیم بنابراین درخواست کمک از محل ماده ۱۰ و ۱۲ را جهت مدیریتی وضع موجود داریم.

معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان در ارتباط با بازسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی بیان کرد: بنیاد مسکن متولی اصلی ساخت و ساز‌های ناشی از زلزله است و طبق تعهدی که داشتیم، استان بازسازی واحد‌های ناشی از زلزله راور و کوهنبان را انجام داد.

انتهای پیام/ی

استان کرمان به لحاظ اعتباری در جایگاه خوبی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار