مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: سطح زیر کشت مزارع زعفران شهرستان در سال قبل ۹۷ هکتار بوده است و در دوره کشت جدید ۵۳ هکتار به سطح زیر کشت این مزارع افزوده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: میزان عملکرد در سال قبل نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است و بیشترین برداشت در واحد سطح در سال گذشته از مزارع زعفران شهرستان ۵/۴ کیلوگرم در هکتار بوده است.

محمودآبادی با اشاره به اینکه پیش بینی تولید در سال جاری ۱۷۷ کیلو گرم می‌باشد، گفت: از سال ۹۶ تا کنون ۱۴ نفر و حدودا به میزان ۲۲۰۰۰ میلیون ریال جهت اخذ تسهیلات کاشت زعفران معرفی گردیده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان افزود: جهت ارتقاء دانش کشاورزان و بهره برداران چهار کلاس آموزشی در رابطه با این محصول در سطح شهرستان و مراکز تابعه برگزار گردیده است و در رابطه با پرورش زعفران، آموزش انفرادی به تعداد ۶۰ نفر و ارائه بروشور و دستور العمل به تعداد ۵۰ مورد صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بازار فروش پیاز و محصول زعفران در سطح خود شهرستان می‌باشد، بیان داشت: تهیه پیاز زعفران جهت کشت از سطح خود شهرستان و استان‌های خراسان رضوی و جنوبی انجام می‌شود و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بر کیفیت و توزیع نظارت دارد.

پیش بینی تولید زعفران شهرستان سیرجان در سال جاری ۱۷۷ کیلو گرم می‌باشد و از سال ۹۶ تا کنون ۱۴ نفر و حدودا به میزان ۲۲ میلیارد ریال جهت اخذ تسهیلات کاشت زعفران معرفی گردیده اند.
انتهای پیام/ی

پیش بینی تولید زعفران شهرستان سیرجان در سال جاری ۱۷۷ کیلو گرم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.