مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: با همت کشاورزان شهرستان ریگان عملکرد در واحد سطح مزارع زعفران شهرستان ریگان افزایش می یابد.

افزایش یک ونیم کیلوگرمی کشت زعفران در ریگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  بامری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: در این شهرستان 1.5 هکتار مزرعه زعفران وجود دارد که عملکرد تولید در واحد سطح در سال گذشته یک کیلوگرم بوده و در سال جدید عملکرد تولید به 1.5 کیلوگرم در هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: جهت ترغیب و تشویق کشاورزان 11 کلاس آموزشی برگزار و با پرداخت یارانه کشت، زعفران کاران با این محصول بیشتر آشنا می شوند.

بامری بیان داشت: پیاز مورد نیاز کشاورزان از مزرعه های پیازگواهی شده ازسوی کارشناسان مدیریت باغبانی سازمان و از شهرستان بردسیر تهیه می شود.

وی عنوان کرد: کارشناسان این مدیریت از مرحله آماده سازی زمین تاکاشت، داشت و برداشت بر مزرعه نظارت می کنند و بصورت رودر رو به کشاورزان آموزش می دهند.

کارشناسان مدیریت شهرستان ریگان از مرحله آماده سازی زمین تاکاشت، داشت و برداشت بر مزارع زعفران نظارت می کنند و بصورت رودر رو به کشاورزان آموزش می دهند.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.