مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: در نیمه نخست سال جاری چهار هزار و 600 نفر بر اثر انواع مسمومیت ها به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کردند.

مراجعه بیش از 4 هزار نفر  به بیمارستان بر اثر مسمومیت هابه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بهنام رضامخصوصی  مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به نامگذاری اول تاهفتم آبان به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها  گفت:مسمومیت با مونواکسید کربن یا گازگرفتگی مسمومیتی است که به خاطر تنفس گاز خطرناک کربن مونوکسید ایجاد می‌شود که به وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اغلب در زمستان دیده می‌شود.

وی اظهار داشت: به این دلیل که اگر دودکش یا تهویهٔ یک مکان مسدود باشد، گاز کربن مونوکسید منتشر شده از موارد مذکور امکان خروج نمی‌یابد، در محیط ساختمان منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.

وی بیان کرد  : در نیمه نخست سال جاری چهار هزار و 600 نفر بر اثر انواع مسمومیت ها به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کردند که از این تعداد 44 نفر جان خود را از دست دادند.


انتهای پیام/ز

 

هفته پیشگیری از مسمومیت ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.