رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: از هشتم اردیبهشت همزمان با مراجعه اولین مورد مسمومیت با قارچ اقدام های درمانی برای آنان طراحی و با نظارت مستمر متخصصان برای آنان به اجرا در آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ دکتر بهنام رضا مخصوصی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت:با بیشتر شدن تعداد مراجعان به دلیل مسمومیت با قارچ ، بیمارستان در حالت آماده باش قرار گرفته و با تمام امکانات و پتانسیل موجود، مسمومان و مراجعان، براساس برنامه پیش گفته، تحت حمایت درمانی قرار گرفتند.
وی گفت: مسمومانی که نیازمند اعزام به بیمارستان نمازی شیراز برای پیوند کبد بودند، طبق پیگیری های مکرر بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی با بیمارستان مورد نظر توسط آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به همراهی 13 پرستار بیمارستان، بدون پرداخت هزینه به شیراز منتقل و در بیمارستان های مورد نظر پذیرش شدند.
مخصوصی افزود: طبق اظهارنظر متخصصان داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه که از اساتید دانشگاه و پزشکان مطرح استان هستند، تشخیص مسمومیت با قارچ فقط بالینی است به این معنی که به محض اعلام مصرف قارچ کوهی و خودرو توسط بیمار و بروزعلائم ، درمان مسمومیت با قارچ آغاز می شود.
وی افزود: مطابق آمارهای جهانی بیش از 80 درصد کسانی که قارچ 'آمانیتا' مصرف می کنند دچار نارسایی حاد کبدی شده و فوت می کنند.
وی بیان کرد: از 250 مراجعه مسمومیت با قارچ به بیمارستان امام خمینی (ره) از هشتم اردیبهشت تاکنون، 2 نفر از آنها در این مرکز فوت کرده و مابقی بیماران با انجام پروتکل اتخاذ شده بهبود یافتند.

 

انتهای پیام/د

 

فوت دو بیمار مسموم با قارچ در بیمارستان امام خمینی کرمانشاه

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.